Pomysł, by napisać książkę "Rozgromić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania" był wspólną ideą generał i jego małżonki. – To było trochę tak, jak w dobrze ułożonej armii amerykańskiej: jest dowódca, który wnosi kapitał intelektualny, oraz pierwszy sierżant, który ma doświadczenie – opowiada Polko. – W tym przypadku ja byłem sierżantem...
Generał przyznaje, że z żoną pracuje mu się znakomicie. – W systemie wojskowym jest jednak tak, że, nawet jeśli mamy do czynienia z parą osób, to jedna z nich jest dowódcą – mówi Polko. – Z mojego nadmiaru doświadczeń, a czasem braku dystansu do siebie mogłyby wyniknąć problemy. Żona to uporządkowała i "sformatowała" książkę.
"Rozgromić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania" to pozycja, która "łączy wojnę z biznesem". Choć na świecie tego typu książki już powstawały, w Polsce państwo Polko okazują się być pionierami . – Badałem rynek i dotychczas nie znalazłem książki napisanej przez byłego wojskowego o tym, czego biznes może nauczyć się od armii – mówi generał – A przecież mamy wiele do przekazania. W biznesie tego typu "wojskowe" myślenie może wprowadzać pozytywne zmiany.
Inspiracją do napisania "Rozgromić konkurencję" stała się książka, którą generał Polko otrzymał od swojego przyjaciela, również byłego żołnierza, z którym wspólnie walczyli w Iraku i Afganistanie. – Pomyślałem, że, skoro on świetnie działał na linii frontu, a teraz sprawdza się w biznesie, to ja też mogę – opowiada gość Czwórki. – W siłach specjalnych nakręcamy się wzajemnie właśnie w ten sposób: pozytywnie myśląc. I sądzę, że w biznesie ta metoda też może dać dobre efekty.
Więcej na temat wyjątkowych doświadczeń opisanych w książce "Rozgromić konkurencję. Sprawdzone w boju strategie dowodzenia, motywowania i zwyciężania" dowiesz się, słuchając całej rozmowy z gen. Romanem Polko.
(kd)