Recykling po polsku. Ile mogą kosztować nas śmieci?
Krzysztof Olędzki z Instytutu Adama Mickiewicza wskazywał, że obcokrajowcy coraz częściej kojarzą Polskę z bogatą kulturą, czego przykładem był festiwal w Bremie, który w tym roku promował m.in. polską muzykę jazzową. Podkreślał jednak, że najlepszą promocją Polski jest organizowanie wydarzeń lokalnie i zapraszanie na nie zagranicznych gości. - Turyści z całego świata przyjeżdżają, by dotknąć polskiej kultury. Powinniśmy to wykorzystać tworząc atrakcyjne wydarzenia kulturalne, które ich przyciągną - przekonywał.
Z przedmówcą zgodził się bloger Sebastian Bryks, który zwrócił uwagę, że Polska staje się coraz atrakcyjniejszym kierunkiem turystycznym. - Coraz więcej osób odwiedza Polskę, a wizerunek naszego kraju dynamicznie się zmienia. Dzięki globalnemu dostępowi do mediów społecznościowych każdy może zobaczyć się jak wygląda nasz kraj, a potem przyjechać i przekonać się na własne oczy - tłumaczył.
Jak możemy włączyć się w promocję naszego kraju? Dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek z Szkoły Głównej Handlowej wyjaśniała, że zacząć należy od zmiany myślenia. - Skojarzenia na temat Polski są różne. Problem polega na tym, że sami mieszkańcy nie widzą jego atutów. Zimny Bałtyk jest czymś niespotykanym na skalę światową. Do prawie wszystkich lasów możemy swobodnie wejść, posiadamy też doskonałą infrastrukturę - wyliczała.
Co może być magnesem dla zagranicznych inwestorów? Jak wykorzystać rosnący turystycznie potencjał Polski? Jak zmienia się w świecie odbiór naszego kraju? Zapraszamy do wysłuchania nagrania.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Materiał przygotował: Robert Malinowski
Goście: dr Elżbieta Wąsowicz-Zaborek z Katedry Biznesu Międzynarodowego przy Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu SGH, Krzysztof Olędzki z Instytutu Adama Mickiewicza, Sebastian Bryks z Bryks.it - prowadzi bloga o marketingu i reklamie
Data emisji: 15.06.2018
Godzina emisji: 15.10
ac/kul