Prawdziwy rozwój powinien sprzyjać rozwijaniu pasji. Nauczyciel powinien wspierać w rozwiązywaniu problemów Edyta Plich
Dzisiejszych uczniów nazywa się często "cyfrowymi tubylcami". Żyją w szybko zmieniającym się, pełnym bodźców świecie. Przetwarzają na co dzień gigabajty informacji. Potrzebują w związku z tym zupełnie nowego podejścia w nauczaniu, nowych, interaktywnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą im odnaleźć się w zmieniającej się rzeczywistości.
Co oferuje uczniom tradycyjny model edukacji? Zdaniem Aleksandry Chudaś, dyrektor zarządzającej w Fundacji "Zwolnieni z Teorii" dyskusja o zmianach powinna dotyczyć nie tego w jaki sposób, ale czego uczymy nasze dzieci. - Celem, jaki powinien nam przyświecać, to zastanowienie się nad tym, co nasze dzieci powinny umieć - mówiła.
W ławkach obok siebie siedzą przyszli hydraulicy, kucharze i śpiewaczki operowe. Jednolity system oceniania nie ma większego sensu. Dobry uczeń, to niekoniecznie ten, który ma same piątki. Musimy pokazać, że wartość jest gdzie indziej Edyta Plich
Rozmówcy Piotra Firana zwracali również uwagę na to, że szkoła powinna odpowiadać na potrzeby ucznia i rynku pracy. - Żyjemy w bardzo szybko zmieniających się czasach. Szkoła powinna być miejscem przyjaznym, sprzyjającym rozwojowi. Zmiany trzeba wprowadzać już teraz - dodawał Lech Mankiewicz, dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes fundacji "Edukacja dla Przyszłości".
Jak powinna wyglądać edukacja przyszłości? Co obejmować w programie? Jakie umiejętności powinna przekazywać młodemu pokoleniu? Jakich kompetencji potrzebują współcześni uczniowie? O tym w rozmowie z gośćmi Czwórki.
***
Tytuł audycji: Czat Czwórki
Prowadzi: Piotr Firan
Goście: Edyta Plich (Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży), Aleksandra Chudaś (dyrektor zarządzająca w Fundacji "Zwolnieni z Teorii"), Lech Mankiewicz (dyrektor Centrum Fizyki Teoretycznej PAN, prezes fundacji "Edukacja dla Przyszłości").
Data emisji: 3.08.2019
Godzina emisji: 15.09