Filip Miłuński Gdy siadamy do pierwszego prototypu danej gry, dla autora to zawsze ważna chwila i wielkie emocje. Ma się bowiem okazać, czy tygodnie bądź miesiące pracy naprawdę miały jakiś sens
Grupa Monsoon to ludzie, którzy… grają w nieistnijące jeszcze planszówki. Wszystko zaczęło się dziewięć lat temu, a - jak przekonuje Filip Miłuński - pomysł był tak prosty, że działa do dziś. - Wówczas projektowałem grę "Mali Powstańcy" i pojawił się problem, bo nie miałem z kim w nią zagrać. Skrzyknąłem innych projektantów, którzy też poszukiwali testerów do swoich projektów i na zasadzie wzajemnej pomocy zaczęliśmy się spotykać - wspominał Filip Miłuński. Opowiadał także, co trzeba umieć, i w jaki sposób myśleć, by potrafić zaprojektować planszówkę. - Gra nie jest tylko matematyką, jest doświadczeniem. Dziedziną interdyscyplinarną, której nikt - choć są różnego typu pokrewne zajęcia - nie uczy na żadnej uczelni. Do wszystkiego trzeba dojść samemu. Projektujemy wiec jakieś "ramy", w których ludzie mogą wejść w interakcje ze sobą nawzajem - tłumaczył gość Kamila Jasieńskiego.
Jak projektuje się planszówki, skąd ich twórcy czerpią inspiracje? Gdzie jeszcze, poza Monsoon Group, można spotkać projektantów gier i jak promuje się nowe wydawnictwa planszowe? Zapraszamy do wysłuchania nagrania całej rozmowy.
***
Tytuł audycji: "Pierwsze Słyszę"
Prowadzący: Kamil Jasieński
Gość: Filip Miłuński (projektant gier planszowych, załozyciel Monsoon Group)
Data emisji: 23.01.2017
Godzina emisji: 8.10
kd/mg