Także podczas niedawnej kampanii wyborczej w Stanach Zjednoczonych przeprowadzono badania, z których wynika, że 44 procent Amerykanów czerpie wiadomości wyłącznie z mediów społecznościowych. - A w więksozści przypadków serwisom internetowym opłaca się publikować jak najwięcej - przekonuje Dominik Batorski z Uniwersytetu Warszawskiego. - Okazało się też wtedy, że 20 nieprawdziwych informacji z internetu cieszyło się znacznie większą popularnością niż 20 informacji z głównych, zasłużonych mediów - dodaje.
Internet kryje historie na niejeden film
Młodzi ludzie są bardzo podatni na nieprawdziwe informacje, a media społecznościowe są dla nich często jedymym źródłem informacji - niebardzo interesuje ich sprawdzanie, czy są one rzetelne. Aby im nie ulec, trzeba wiedzieć, jak zareagować - nie zawsze warto klikać w link, który opisuje na przykład śmierć Britney Spears albo angielskiej królowej.
Jakie są sposoby oszustów i jak nie paść ofiarą postprawdy - tego dowiecie się z nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: "Pierwsze Słyszę"
Prowadzący: Kamil Jasieński
Materiał przygotował: Mateusz Kulik
Data emisji: 5.01.2017
Godzina emisji: 7.14
jsz/kd