W naszym kraju podcastów najczęściej słuchają osoby przed trzydziestką, poszukujące materiałów na temat rozwoju osobistego, technologii, nauki i kultury. - Nazwę po raz pierwszy zasugerował brytyjski dziennikarz technologiczny Ben Hammersley. Miała być połączeniem słów "ipad" i "boadcast". Formuła najbardziej zbliżona jest do słuchowisk radiowych z tą różnicą, że całości można wysłuchać za pomocą plików audio dostępnych w internecie - wyjaśniała reporterka Czwórki Weronika Puszkar.
- W Stanach największy wzrost popularności podcastów można odnotować od 2007 roku, kiedy szeroką popularność zdobyły iPhony. W Polsce ten rynek ciągle się rozwija - mówił Andrzej Tucholski, psycholog biznesu.
Jak wygląda rynek podcastów w Polsce? Kto tworzy je na własną rękę? Które podcasty cieszą się w Stanach największą popularnością? I dlaczego dają dużo więcej możliwości, niż klasyczne media? Podcastom bliżej do słuchowisk radiowych czy do bloga? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Pierwsze słyszę
Prowadzi: Kamila Dębczak
Materiał: Weronika Puszkar
Goście: Andrzej Tucholski (psycholog biznesu), Daniel Marcinkowski (twórca podcastów)
Data emisji: 24.01.2019
Godzina emisji: 8.17
ac/kd