Internet w balonie. O projekcie "Loon"

Ostatnia aktualizacja: 23.11.2017 09:00
Jak dostarczyć internet w miejsca, gdzie infrastruktura jest słaba lub nie ma jej wcale, bo została uszkodzona? Firma Google znalazła nietypowe rozwiązanie.
Audio
  • Na czym polega projekt "Loon"? (Pierwsze słyszę/Czwórka)
(zdj. ilustracyjne)
(zdj. ilustracyjne)Foto: Shutterstock/dom. publiczna/Sergey Nivens

Projekt "Loon" zakłada umieszczanie punktów dostępowych internetu  w przestrzeni powietrznej za pomocą balonów. - To miał być tani sposób na dostarczenie internetu tam, gdzie jest on trudno dostępny, albo insfrastruktura jest zbyt uboga, by można było sobie na to pozwolić - wyjaśnia Maciek Gajewski z bloga "Spider,s Web".

Czytaj także
wirtualna rzeczywistość 1200x660.jpg
Wirtualna rzeczywistość. Staje się codziennością?

Dzięki unoszącym się 20 metrów nad ziemią balonom internet trafił m.in. do stu tysięcy mieszkańców Portoryko pozbawionych dostępu do sieci po wrześniowym huraganie. Co prawda ekspert zaznacza, że w takich balonach nie pogra się w gry i nie obejrzy seriali, ale będzie można skomunikować się ze światem.

Jak wyglądają balony projektu "Loon"? Jak długo utrzymują się w powietrzu? I ile kosztują? O tym m.in. w materiale Mateusza Kulika.

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Data emisji: 23.11.2017

Godzina emisji: 8.43

kul/mg

Czytaj także

Było zdjęcie w sieci? Zatem to prawda

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2017 12:39
Według najnowszych badań przeprowadzonych przez specjalistów z Uniwersytetu Stanford młodzi ludzie niebezpiecznie i bezwarunkowo wierzą w to, co zobaczą lub przeczytają w sieci. Okazuje się, że 82 procent osób badanych do 23 roku życia ma z tym poważny problem.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Wirtualna rzeczywistość. "Pozwala na teleportację"

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2017 13:30
- Wirtualna rzeczywistość kojarzy się z grami, bo jej historia tak się zaczęła. Jak przystało na każdy dobry start-up, zapalony gracz Palmer Luckey siedział w garażu przy domu rodziców i kombinował, jak to zrobić, żeby mieć gogle VR do grania - opowiada w Czwórce Katarzyna Jaklewicz, pomysłodawczyni European VR Congress 2017.  
rozwiń zwiń