FOMO jako zespół zjawisk
Gość audycji stwierdza, że wszystkie zjawiska związane z FOMO mogą być analizowane osobno tj. kompulsywne sprawdzanie telefonu, mediów społecznościowych czy nieustanna pogoń za tym, żeby mieć oraz wiedzieć więcej lub być wyznacznikiem trendów. - Każde zjawisko można analizować osobno, ale jednocześnie FOMO jest konglomeratem ich wszystkich - dodaje Anna Jupowicz - Ginalska.
Nowy Raport FOMO
Mimo, że nazwa brzmi wdzięcznie to jest to dominując smutna wizja, którego dowodem jest raport z badań FOMO oraz liczne powstałe kampanie społeczne. Nowy raport zostanie opublikowany jutro (9.10.2019) a gość audycji zdradziła, że w tym roku autorzy projektu skupili się nie tylko na młodym pokoleniu, ale postanowili zróżnicować podgrupy wiekowe. - Osoby w wieku od 15 do 19 lat są bardzo wysoko "sfomowane", ale one zajmują miejsce wicelidera na podium. Najbardziej "sfomowana" grupa to osoby do 35 roku życia, czyli ci, którzy skończyli studia i rzucili się w wir pracy. FOMO to nie tylko nasze wyniki domowe, ale też to co robimy w pracy i od tego niestety nie da się uciec, zarówno od internetu jak i od mediów społecznościowych - informuje Anna Jupowicz - Ginalska, jedna z autorek raportu.
Zapraszamy do wysłuchania całej rozmowy.
***
Tytuł audycji: Cztery pory roku
Prowadzi: Karolina Rożej
Gość: dr hab. Anna Jupowicz-Ginalska (Katedra Komunikacji Społecznej i Public Relations UW)
Data emisji: 8.10.2019
Godzina emisji: 11.14
ans