Logo Polskiego Radia
POSŁUCHAJ
Czwórka
Karina Duczyńska 03.01.2019

Przyszłość mediów cyfrowych i tradycyjnych - co nas czeka?

Prasa, radio, telewizja, komputery stacjonarne, Internet, smartfony, media społecznościowe, sztuczna inteligencja, rozszerzona rzeczywistość - jaka jest perspektywa rozwoju mediów cyfrowych na świecie, a jaka w Polsce?

Treści tracą na znaczeniu, bo każdy może je tworzyć. Każdy może założyć bloga, a średnio wykształcony i nie znający realiów rynku czytelnik nie będzie w stanie zweryfikować informacji, które otrzyma Oliwia Drozd

- Największymi bolączkami, z którymi walka powinna być wyzwaniem tego roku, są fake newsy i patostreamingi. Mam też nadzieję na zwiększenie kontroli gigantów społecznościowych - mówiła Oliwia Drozd z Digital Communication Network. A jak tłumaczył Paweł Wieczorek, ważne także, by zmienić nastawienie i świadomość Polaków. - Te treści zanikną, jeśli odbiorcy nie będą chcieli ich oglądać, a niestety dziś sytuacja jest taka, że ludzie po nie sięgają - tłumaczył ekspert.

Coraz więcej osób czyta dziś dłuższe rzeczy: opisy, analizy. To dobry trend, w którym widzę szansę na rozwój mediów w Polsce. Paweł Wieczorek

Skąd biorą się fake newsy - kto je tworzy, a kto na nich zarabia? Kiedy takie fałszywe wiadomości stają się niebezpieczne? W jaki sposób zmienia się sposób konsumowania treści w sieci i czy rzeczywiście przyszłością są rozmowy wideo? jak zmienią się komunikatory? Czy media tradycyjne, jak radio i telewizja, mają szansę wygrać walkę z internetem o młodego odbiorcę, czy powinny stawiać wyłącznie na obecność w internecie? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. 

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Justyna Tylczyńska

Goście: Oliwia Drozd (Digital Communication Network), Paweł Wieczorek (medioznawca Uniwersytet SWPS)

Data emisji: 3.01.2018

Godzina emisji: 15.07

kd/mko