Okazuje się, że dla wielu osób nauka zdalna była szansą na zwiększenie swojej samodzielności w sferze zdobywania wiedzy. Zamiast opierać się tylko na materiałach dostarczonych przez nauczycieli, dzieci chętniej sięgały po dodatkowe źródła oraz same szukały informacji. Co więcej, w niektórych przypadkach uczniowie, którzy byli milczący i cisi w szkole, zaczęli rozkwitać i być bardziej aktywni w warunkach domowych. Wśród dzieci rozwinęły się też umiejętności publicznych wypowiedzi, co mogło być spowodowane tym, że w warunkach domowych czuły się swobodniej. Dla wielu nauka zdalna była także szansą na odpoczynek i wyspanie się, ponieważ nie musieli wstawać wcześniej, by ominąć korki i zdążyć do szkoły na konkretną godzinę. Natomiast, jeśli chodzi o nauczycieli, poszerzyli oni swoje sposoby nauczania o nowe metody, jak np. przeprowadzanie godziny wychowawczej na świeżym powietrzu. Dodatkowo dzięki korzystaniu z platform internetowych w celu przeprowadzania lekcji, zdobyli dodatkowe umiejętności zarządzania klasą.
115:18 24.05. Strefa rodzica - dojrzewanie.mp3 Jak rozmawiać z dziećmi o dojrzewaniu? (Strefa rodzica/Polskie Radio Dzieciom)_24.05.2021.
Z drugiej strony z powodu wykluczenia cyfrowego i braku dostępu do komputera, wielu uczniów nie mogło korzystać z edukacji online. W skutek tego kontakt z nimi został bardzo ograniczony lub nawet utracony. Ponadto niektóre dzieci podczas lekcji łatwo się rozpraszały, grały na komputerze lub oglądały filmy, przez co nauka ta nie była skuteczna. Okazało się także, że jeśli między nauczycielem, a uczniami nie było wcześniej zbudowanej relacji, ciężko było to nadrobić. W efekcie trudniej było nawiązać komunikację między dwoma stronami. Co więcej, znaczna liczba dzieci musiała zacząć nosić okulary z powodu częstego przesiadywania przed komputerem. Sytuacja ta również negatywnie wpłynęła na samopoczucie, a nawet zdrowie fizyczne i psychiczne wielu ludzi.
Okazuje się zatem, że obecny rok szkolny, który powoli dobiega końca, można postrzegać zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym świetle. Niewątpliwie był to czas, który mogliśmy wykorzystać na pogłębieniu więzi rodzinnych i dokładniejsze poznanie nie tylko dzieci, ale też nas samych. – Myślę, że ogromnym plusem tego, co się wydarzyło i nadal trochę dzieje jest to, że wszyscy mieliśmy rok takiej solidnej refleksji jak sądzę, czy też większość z nas. Niezależnie od tego, czy jesteśmy uczniami, rodzicami, nauczycielami – powiedziała Magdalena Niemczuk-Kobosko.
---> SŁUCHAJ POLSKIEGO RADIA DZIECIOM <---
Audycja: Strefa rodzica
Prowadził: Mikołaj Foks
Gość: Magdalena Niemczuk-Kobosko - nauczyciel i wychowawca
Data emisji: 21.05.2021
Godzina emisji: 21.00.
Strefa rodzica w Polskim Radiu Dzieciom od poniedziałku do piątku od 21.00 do 23.00.
Polskie Radio Dzieciom to całodobowe radio dla dzieci i rodziców. Każdego tygodnia stacja emituje ponad 130 premierowych audycji w tym m.in. audycje edukacyjne, podróżnicze, kulturalne i rozrywkowe oraz bajki, słuchowiska i podcasty. W audycjach usłyszeć można znane i lubiane piosenki dla dzieci. Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom za pośrednictwem mediów społecznościowych angażują słuchaczy do aktywnego udziału w audycjach oraz zachęcają do wspólnej zabawy w licznych konkursach i zagadkach udostępnianych w formie kolorowych grafik.
Wszystkie audycje Polskiego Radia Dzieciom są źródłem wszechstronnej wiedzy, rozwijają w dzieciach wrażliwość na dźwięki i są bezpieczne – chronią najmłodszych przed niechcianymi bodźcami i informacjami, ponieważ stacja nie emituje żadnych reklam!
Więcej aktywności stacji można znaleźć na profilu Polskiego Radia Dzieciom w mediach społecznościowych.