Zestawia się tam aktywność uczelni w sieci. W pierwszej dwudziestce znalazły się trzy polskie uczelnie.
Ranking Webometrics Ranking Web of Business Schools przedstawia aktywność uczelni ekonomicznych i biznesowych w internecie (web presence). Ranking publikowany jest dwa razy w roku. To młodsza wersja rankingu Webometrics Ranking Web Universities.
W światowym Ranking Web of Business Schools Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zajęła 6. miejsce. Wysoko - na 12. miejscu - znalazł się również Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu. W pierwszej dwudziestce zmieściły się również Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie (18. miejsce) i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu (19. miejsce). Wśród najlepszych polskich uczelni biznesowych jest jeszcze Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie, która zajęła 77. miejsce.
Najlepszy okazała się amerykańska University of Pennsylvania Wharton School, na drugim miejscu znalazła się duńska Copenhagen Business School, a na trzecim - Harvard Business School z USA.
Lista tworzona jest przez Cybermatrics Lab – grupę badawczą podlegającą Najwyższej Radzie Badań Naukowych w Madrycie (Consejo Superior de Investigaciones Científicas).
W rankingu Web of Business Schools badanych jest ponad 1200 uczelni ekonomicznych z całego świata i instytucji nadających tytuły MBA. W zestawieniu brana jest pod uwagę np. liczba wyników w wyszukiwarce Google, widoczność poprzez linki, liczba udostępnianych przez uczelnię plików, wreszcie liczba publikacji w serwisie Google Scholar wydanych w latach 2008-2012.
(ew/PAP-Nauka w Polsce)