Po co polskim uczelniom system boloński?

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2013 18:00
Jak wpłynął na poziom kształcenia, ferment intelektualny? Czy ograniczył autonomię uniwersytetów? Na pytania te odpowiedzi poszukamy w sobotnich "Przestrzeniach kultury".
Po co polskim uczelniom system boloński?
Foto: Glow Images/East News

Deklaracja Bolońska, podpisana w czerwcu 1999 roku, miała na celu stworzenie harmonijnego systemu szkolnictwa wyższego w Europie, podniesienia prestiżu naszych uczelni w porównaniu z amerykańskimi, przyjęcie systemu porównywalnych stopni i tytułów akademickich.

W praktyce oznaczała to między innymi wydzielenie trzech etapów edukacji: 3-letnich studiów licencjackich, 2-letnich magisterskich oraz 4-letnich doktorskich - oraz wprowadzenie ujednoliconej punktacji ETCS.

Jak system boloński zmienił polskie uczelnie? Jak wpłynął na poziom kształcenia, ferment intelektualny? Czy ograniczył autonomię uniwersytetów? Czy powoli upodabnia je do siebie?

Na audycję z udziałem prof. Włodzimierza Lengauera, prof. Ewy Chmieleckiej, prof. Krzysztofa Wieleckiego i Bartłomieja Banaszaka, Rzecznika Praw Absolwentów zaprasza Bartosz Panek. "Przestrzenie kultury" w sobotę (5 października) o godz. 12.00.

Zobacz więcej na temat: edukacja Unia Europejska
Czytaj także

Warto pomyśleć o nauce

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2012 20:05
- O młodych naukowcach mówi się dopiero od poziomu doktoranta, a to jest duży błąd polskiego dyskursu - mówi Agnieszka Pluwak z Fundacji Zaawansowanych Technologii.
rozwiń zwiń
Czytaj także

UW awansował o 113 oczek. Wyprzedził Jagielloński

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2013 16:31
Siedem polskich uczelni znalazło się wśród 500 najbardziej widocznych w sieci szkół wyższych w rankingu Webometrics.
rozwiń zwiń