Równe szanse w edukacji. Procedury nie wystarczą

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2015 20:00
– Najważniejsza jest relacja z autorytetem, kimś, kto jest przewodnikiem dla dziecka, do kogo może się ono zwrócić – mówił społecznik i pedagog Zdzisław Hofman.
Audio
  • Rozmowa o wyrównywaniu szans w edukacji (O wszystkim z kulturą/Dwójka)
Jak rozumieć równe szanse w edukacji, żeby nie stały się one dobrą wymówką do równania w dół? (zdj. ilustracyjne)
Jak rozumieć równe szanse w edukacji, żeby nie stały się one dobrą wymówką do "równania w dół”? (zdj. ilustracyjne)Foto: Alan Levine/flickr/cc

– Hasło równych szans towarzyszy nam od dawna – zauważył nauczyciel. - Mam do tego pojęcia stosunek dość ambiwalentny. Ocieramy się w nim bowiem o wykluczanie, dzielenie ludzi na tych, którzy są lepiej wyrównani i tych, którzy są wyrównani gorzej – ocenił.

Zdaniem psycholog Kariny Muchy wyrównywanie szans jest kwestią skomplikowaną, dotyczącą bardzo różnych grup młodzieży, a nie zawsze teoria zawarta w systemie procedur wygląda dobrze w praktyce. Karina Mucha tłumaczyła też, czemu na szlachetne działanie jest częstym źródłem narzekań nauczycieli.

***

Tytuł audycji: O wszystkim z kulturą

Prowadzi: Paweł Siwek

Goście: Karina Mucha (psycholog z SWPS we Wrocławiu), Zdzisław Hofman (społecznik, pedagog, nauczyciel, prezes Fundacji Rozwoju Wolontariatu)

Data emisji: 1.09.2015

Godzina emisji: 18.00

mc/pg

Czytaj także

Dlaczego tak wiele młodych osób chce wyjechać z Polski?

Ostatnia aktualizacja: 24.08.2015 07:16
Według Centrum Badania Opinii Społecznej, co czwarty Polak (24 proc.) deklaruje gotowość zatrudnienia się poza granicami kraju.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Pokolenie Z - żyje w świecie nowych technologii

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2015 17:00
Generacja Z to osoby urodzone po 1995 roku. Nie znają świata bez internetu i nowych technologii, a zamiast w berka, grają w gry komputerowe.
rozwiń zwiń