GUS: w lutym zmiana nastrojów konsumenckich Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), który wskazuje na nastroje konsumentów, obniżył się o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował na poziomie -1,9. Jednakże w porównaniu do lutego 2016 r. obecna wartość tego wskaźnika jest wyższa o 4,3 p. proc. - poinformował w środę GUS. Zobacz więcej na temat: nastrój Główny Urząd Statystyczny gus
Niewypłacalność firm to już epidemia globalna Co trzecia firma z powodu opóźnionych przez kontrahentów płatności traci rocznie do 20 tysięcy złotych, co dziesiąta nawet powyżej 50 tysięcy, a niemal połowa nie umie w ogóle oszacować ponoszonej straty. Zobacz więcej na temat: Sylwia Zadrożna Aleksandra Tycner zatory płatnicze przedsiębiorca przedsiębiorstwo firma Ministerstwo Rozwoju
Telemarketera rozpoznasz po... prefiksie numeru Komisja Europejska zaprezentowała projekt nowego rozporządzenia o e-prywatności. Zgodnie z nim telemarketerzy będą musieli używać specjalnego prefiksu informującego, że dzwonią do nas z ofertą sprzedaży towaru lub usługi. Zobacz więcej na temat: telemarketing prawo Dominik Olędzki GOSPODARKA
Reklamy Vectry mogły wprowadzać w błąd. Będą rekompensaty Wszystko za 10 zł. Tym hasłem spółka Vectra reklamowała swoją ofertę. W rzeczywistości atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Przedsiębiorca dobrowolnie zobowiązał się do udzielenia rekompensaty konsumentom, którzy skorzystali z promocji. Zobacz więcej na temat: UOKiK
"Teraz Polska": patriotyzm gospodarczy po prostu się opłaca W piątek, 3 lutego, upływa termin przyjmowania zgłoszeń do konkursu "Teraz Polska". Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego już od 27 lat nagradza najlepsze polskie produkty i usługi oraz zachęca do patriotyzmu konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: Teraz Polska przedsiębiorca gospodarka polska GOSPODARKA POLSKA Kongres 590
Pogotowie Konsumenckie o zimowym wypoczynku Trwają ferie zimowe. W audycji Pogotowie Konsumenckie omawiamy prawa przysługujące nam podczas zimowego wypoczynku. Zobacz więcej na temat: turystyka Aleksandra Tycner Dominik Olędzki dzieci ubezpieczenie
Warto ubezpieczyć się przed wyjazdem na ferie zimowe Trwają ferie zimowe. To nie tylko wolne od szkoły, ale również czas wyjazdów dzieci i młodzieży na zimowiska. O niektóre rzeczy należy zadbać jeszcze przed podróżą. O ubezpieczeniach mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie Paulina Rutkowska (prawnik) i Maciej Nykiel (ekspert). Zobacz więcej na temat:
Rok rozpoczął się poprawą nastrojów konsumenckich Oceny zarówno bieżącej, jak i przyszłej koniunktury wśród konsumentów są w styczniu lepsze niż były w badaniu z grudnia - podał GUS. Zobacz więcej na temat: gus
E-commerce ma jednak swoje granice Raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich wskazuje na to, że niewidoczne granice wciąż ograniczają konsumentom dostęp do usług i towarów w UE. Gościem audycji Pogotowie Konsumenckie był Piotr Stańczak dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Zobacz więcej na temat: zakupy w internecie handel handel w internecie
Po 30 miesiącach deflacji wróciła inflacja Poziom inflacji zaskoczył nawet ekonomistów. Według szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w grudniu ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły w ujęciu rocznym o 0,8 proc. Eksperci szacowali, że będzie to ok. 0,5 proc. Zobacz więcej na temat: inflacja deflacja NBP stopy procentowe przedsiębiorca ropa naftowa kurs dolara Błażej Prośniewski Justyna Golonko Dariusz Kwiatkowski
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów spadł poniżej 100 pkt Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o 4,71 pkt m/m do 97,81 pkt w grudniu br., podał instytut badawczy Ipsos. Zobacz więcej na temat:
Kowalskiemu jest dobrze jak nigdy Koniunktura konsumencka w tym roku jest najlepsza w historii. To dobrze wróży gospodarce - pisze "Puls Biznesu". Zobacz więcej na temat: pieniądze
W grudniu gorsze nastroje konsumenckie i w biznesie Jak podaje GUS, w grudniu 2016 r., bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Pogorszenie nastrojów dotyczy też przemysły, handlu i usług. Zobacz więcej na temat: gus przemysł pracownik zatrudnienie
Konsument na rynku energii. "Brakuje elementarnej edukacji" Krajowy system energetyczny cechuje się znaczną centralizacją, niewielką dywersyfikacją i - przede wszystkim - bardzo małą demokratyzacją. Dominującą pozycję na rynku energii posiada kilka zintegrowanych pionowo przedsiębiorstw energetycznych, zajmujących się zarówno wytwarzaniem lub sprzedażą, jak i przesyłaniem lub dystrybucją energii elektrycznej. O tym, a także o niewielkiej wiedzy konsumentów energii elektrycznej, mówiła w Polskim Radiu 24 ekspertka Federacji Konsumentów Ilona Jędrasik (Client Earth). Zobacz więcej na temat: energia elektryczna prąd energetyka
10 zasad ochrony konsumenta Udane zakupy sprawiają, że poprawia nam się humor i cieszymy się nowym nabytkiem. Ale gdy zdarza się, że kupiony towar jest wadliwy i nie spełnia naszych oczekiwań, nie tylko czujemy się rozczarowani, ale też nie wiemy, co z nim zrobić. Oto 10 podstawowych zasad mówiących o tym, w jaki sposób prawo UE chroni konsumentów, bez względu na to, w którym z państw się znajdą. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA prawa konsumenta zakupy zakupy w internecie płatności płatności online umowa zwrot towaru Unia Europejska
Przedłużone gwarancje. Eksperci: to tylko chwyt marketingowy Oferowane przez sieci handlowe tzw. przedłużone gwarancje na sprzęt elektroniczny dają złudne poczucie bezpieczeństwa. Jak wynika z raportu Rzecznika Finansowego, sprzedawcy oferują klientom dodatkowe polisy jako obowiązkowe, zarabiając na tym nawet 70 proc. ceny ubezpieczenia w formie prowizji, a gdy przychodzi co do czego, ubezpieczenie, które miało być od wszystkiego, okazuje się być do niczego. Zobacz więcej na temat: prawo UOKiK Błażej Prośniewski Elżbieta Mamos
Ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD. Naciąganie klientów? Sieci handlowe znalazły źródło dodatkowych zysków. To łączona sprzedaż produktów elektronicznych wraz z ubezpieczeniem. Z raportu Rzecznika Finansowego wynika, że sprzedawcy oferują nieświadomym klientom polisy jako obowiązkowe, a sami zgarniają nawet 70 proc. ceny ubezpieczenia w formie prowizji. Jak się przed tym uchronić i jakie przysługują nam prawa jeśli chodzi o reklamację sprzętu AGD/RTV? Mówił o tym w Pogotowiu Konsumenckim Marcin Bielecki z Biura Rzecznika Finansowego. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenia rtv sklepy elektronika gwarancja
"Czarny piątek", czyli wyprzedażowe szaleństwo "Czarny piątek", tzw. Black Friday, to dzień, w którym rozpoczyna się sezon zakupów przed Świętami Bożego Narodzenia. W tym okresie wiele sklepów, które czynne są często w dodatkowych godzinach, oferuje zniżki i specjalne okazje. O tym, czy konsumenci - kupując towar w promocji - zachowują swoje prawa, mówiły w Pogotowiu Konsumenckim Małgorzata Cieloch (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów) i Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie). Zobacz więcej na temat: handel sklep UOKiK reklamacja