Usługę kosmetyczną czy fryzjerską też można reklamować Klient może złożyć reklamację na źle wykonane usługi fryzjerskie czy kosmetyczne – przypomina Katarzyna Chwesiuk, prawnik z Federacji Konsumentów. Tak zawarte umowy to umowy o dzieło. Można się domagać obniżenia ceny, zwrotu pieniędzy, a przy poważnej wadzie także odszkodowania. Choć polskie prawo nie przewiduje zadośćuczynienia za szkody majątkowe, to istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę finansową za cierpienia psychiczne. Zobacz więcej na temat: reklamacja fryzjer
Na co uważać przy zmianie dostawcy prądu? Już tysiące gospodarstw domowych zmieniło w Polsce dostawców energii elektrycznej. Jak to zrobić, aby nie stracić, i nie dać się nabrać sprytnym, albo nieuczciwym akwizytorom, o tym w Pogotowiu Konsumenckim na antenie Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: energia elektryczna gaz prąd Justyna Golonko Dominik Olędzki reklamacja UOKiK
Nietrafiony prezent świąteczny? Zobacz, jak go zwrócić W sklepach ruszyły poświąteczne wyprzedaże, a tymczasem wiele osób zastanawia się, co zrobić z nie do końca udanym prezentem świątecznym. Te kilka dni przed Nowym Rokiem to czas, kiedy zdecydowanie częściej i chętniej korzystamy z naszych praw do zwrotu zakupów. Zobacz więcej na temat: zwrot towaru reklamacja UOKiK Dominik Olędzki
Gdzie po bezpłatną poradę konsumencką w okresie świątecznym? Grudzień to miesiąc intensywnych zakupów związanych ze zbliżającymi się świętami. Bardzo łatwo o nietrafiony prezent czy decyzję pod wpływem kuszących „promocji”. Z pomocą mogą przyjść organizacje konsumenckie, które będą udzielać bezpłatnych porad w okresie świątecznym. Zobacz więcej na temat: święta UOKiK
Jak reklamować kradzież z konta bankowego? Prawo do złożenia reklamacji na dany produkt, lub usługę ma każdy klient. Podobnie jest w przypadku usług i produktów bankowych. Zobacz więcej na temat: usługi finansowe GOSPODARKA bankowość elektroniczna kradzież pieniędzy kradzież
10 zasad ochrony konsumenta Udane zakupy sprawiają, że poprawia nam się humor i cieszymy się nowym nabytkiem. Ale gdy zdarza się, że kupiony towar jest wadliwy i nie spełnia naszych oczekiwań, nie tylko czujemy się rozczarowani, ale też nie wiemy, co z nim zrobić. Oto 10 podstawowych zasad mówiących o tym, w jaki sposób prawo UE chroni konsumentów, bez względu na to, w którym z państw się znajdą. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA konsument zakupy zakupy w internecie płatności płatności online umowa zwrot towaru Unia Europejska
Pogotowie Konsumenckie: ubezpieczenie sprzętu elektronicznego Ubezpieczenie które miało być od wszystkiego, okazało się być do niczego? Jeśli spotkali się Państwo z taką sytuacją i nie wiecie jak ją rozwiązać - zapraszamy do kontaktu. Zobacz więcej na temat: ubezpieczenia poradnik
Zadatek i zaliczka różnice i konsekwencje - Precyzyjne określenie w umowie czy chodzi o zadatek czy też o zaliczkę chroni obie strony i informuje o tym, jakie będą implikacje - radził mec. Konrad Orlik. Zobacz więcej na temat: Anna Grabowska handel konsument prawo usługi
Jak skutecznie złożyć reklamację? Kupując warzywa na bazarze czy bilet w kiosku zawieramy umowę z przedsiębiorcą i w takiej sytuacji przysługują nam określone prawa. Jeżeli kupiona przez nas rzecz ma wadę, mamy prawo do reklamacji. Nie każdy produkt posiada gwarancję. Jej brak nie eliminuje jednak możliwości złożenia reklamacji z tytułu rękojmi. Zobacz więcej na temat: Elżbieta Mamos Justyna Golonko zakupy
Konsumenci pod ochroną - System ochrony praw konsumenta jest z roku na rok coraz lepszy. Świadomość konsumentów, pojawia się w momencie, gdy mamy pierwszy problem – powiedział w programie Pogotowie Konsumenckie Andrzej Bućko z Federacji Konsumentów. Gość poinformował także, kto i w czym pomaga poszkodowanym klientom. Zobacz więcej na temat: handel UOKiK
Jak bezpiecznie kupować on-line? Nie wiesz, czy strona sklepu w sieci jest wiarygodna, chcesz wiedzieć jak sprawdzić interesującego cię sprzedawcę, na te i inne pytania odpowiada ekspert w Polskim Radiu. Zobacz więcej na temat: Karolina Mózgowiec zakupy online zakupy w internecie
Jak tanio rozwiązać spór konsumencki? Sądy polubowne to szybki i tani sposób na rozwiązanie sporu z przedsiębiorą, gdy zakupiony przez nas towar lub usługa są niezgodne z umową, a przedsiębiorca nie chce uznać naszej reklamacji. Zobacz więcej na temat: Błażej Prośniewski Dominik Olędzki
Pogotowie Konsumenckie: prawa konsumenta w podróży Opóźniony lub odwołany lot, zniszczony lub zagubiony bagaż – to sytuacje, które mogą się zdarzyć m.in. pasażerom linii lotniczych. O prawach jakie mają pasażerowie nie tylko w samolocie mówili w Polskim Radiu 24 Aleksandra Dunajewska (Federacja Konsumentów) i Dominik Sipiński (Polityka Insight). Zobacz więcej na temat: lotnictwo podróże samoloty
Dodatkowe usługi operatorów komórkowych pod lupą UOKiK Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko T-Mobile Polska w związku ze świadczeniem usług takich jak na przykład „Granie na Czekanie” czy „Szafa Gra”. Zobacz więcej na temat: t-mobile UOKiK operator operatorzy telefony komórkowe telefonia komórkowa Dominik Olędzki
Na co skarżą się polscy turyści? Hotel z widokiem na...inny hotel, zamiast na morze, monotonne jedzenie, czy brak transferu z lotniska - to wszystko może stać się podstawą reklamacji. Z czego są niezadowoleni polscy turyści, o tym w audycji Pogotowie konsumenckie w Polskim Radiu 24. Zobacz więcej na temat: biuro podróży Błażej Prośniewski Justyna Golonko konsument turystyka
Reklamacja w restauracji: kiedy nam przysługuje? Obuwie, ubrania, czy sprzęt elektroniczny - wtedy kiedy się zepsują, reklamujemy. Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw, a te przysługują nam również, kiedy jemy poza domem, w barze czy restauracji. Zobacz więcej na temat: restauracja UOKiK reklamacja Dominik Olędzki
Nowy "rzecznik" pomoże konsumentom w przypadku upadłości Ministerstwo Rozwoju chce zwiększenia ochrony mniejszych wierzycieli w procesie restrukturyzacji firm i rozpoczął prekonsultacje do noweli przepisów, która wprowadziłaby nowy rodzaj instytucji - "rzecznika wierzycieli". Miałby on również pomóc konsumentom w procesie upadłości. Zobacz więcej na temat: upadłość konsumencka upadłość przedsiębiorstwa
Tajemniczy klient. Nowy oręż UOKiK Nowe przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów wprowadziły do polskiego prawa instytucję tzw. tajemniczego klienta. Zobacz więcej na temat: Justyna Golonko konsument prawo UOKiK