Prawa pasażera. Jak reklamować usługi kolejowe? Dla wielu Polaków pociąg to jeden z podstawowych środków transportu. Czy wszyscy są zadowoleni? Zapewne nie. Zobacz więcej na temat: kolej Błażej Prośniewski GOSPODARKA
Dodatkowe kursy dla dzieci. Na co uważać? Początek września to nie tylko początek szkoły, ale także czas wyboru kursów językowych, zajęć dodatkowych czy korepetycji. Jak to zrobić z głową? Czy uczeń to także konsument? Zobacz więcej na temat: języki obce edukacja
Wakacje pod znakiem upadłości. Jakie mamy prawa? 15 sierpnia 2017 roku do sądu wpłynął wniosek o ogłoszeniu upadłości Air Berlin. Przewoźnik zakończył działanie ze stratą 780 milionów euro. Co to oznacza dla pasażerów, którzy wykupili w tych liniach lotniczych swoje podróże? Zobacz więcej na temat: Czwórka wakacje podróże biura podróży Piotr Firan Anna Depczyńska GOSPODARKA
Tańsze podróbki mogą nas drogo kosztować Podróbki od lat królują na bazarach, a od pewnego czasu także w internecie. I nie chodzi tu tylko o luksusowe marki odzieży czy biżuterii, ale również zabawki i lekarstwa. Zobacz więcej na temat: Błażej Prośniewski firma
Sąd polubowny. Co trzeba wiedzieć? Co zrobić, gdy sprzedawca nie uzna naszej reklamacji? Rozwiązanie numer jeden to spór z przedsiębiorcą w sądzie powszechnym. Innym wyjściem jest sąd polubowny. O tym sposobie rozwiązywania konfliktów w audycji Pogotowie Konsumenckie mówił mec. Andrzej Bućko. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 sądownictwo prawa klienta
Prawa konsumenta na basenie i w klubie fitness Trwają wakacje, a to znaczy, że często korzystamy z zajęć fitness, parków wodnych czy szkół tańca. Okazuje się jednak, że przedsiębiorcy oferujący te atrakcje nie zawsze dbają o prawa konsumentów. O tym, na co należy zwrócić uwagę przed kupnem karnetu na basen czy siłownię, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Mateusz Sokołowski z Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 siłownia fitness wypoczynek basen
Jak płacić na urlopie za granicą, żeby nie stracić? Dlaczego za wakacyjną wycieczkę warto płacić kartą kredytową i jakich błędów nie popełniać? Zobacz więcej na temat: prawa klienta
Jakie odszkodowanie za odwołany lot, zgubiony bagaż W 2016 roku ponad tysiąc lotów w Polsce odbyło się z problemami. O odszkodowanie mogło się ubiegać nawet 124 tys. pasażerów, a łączna kwota rekompensat sięga 50 mln euro -wynika z danych AirHelp. Zobacz więcej na temat: wakacje 2017 lotnictwo samolot GOSPODARKA
Jak bezpiecznie kupować na pokazach? Federacja Konsumentów wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Sprzedaży Bezpośredniej rozpoczęła akcją informacyjną dotyczącą nierzetelnych firm - przedsiębiorców, organizujących różnego typu pokazy połączone ze sprzedażą bezpośrednią. Zobacz więcej na temat: sprzedaż GOSPODARKA Justyna Golonko
Bezcenna woda na polskich lotniskach Do urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiały skargi konsumentów na zbyt wysokie ceny wody w butelkach na polskich lotniskach. Zobacz więcej na temat: lotnictwo UOKiK woda ceny żywności
Pogotowie konsumenckie: cała prawda o podróbkach Podróbki od lat królują na bazarach i straganach. Wraz z rozwojem internetu wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Zobacz więcej na temat: konsument handel Błażej Prośniewski Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA
Odszkodowanie za niepoinformowanie o odwołanym locie Przewoźnik ma obowiązek wypłacić pasażerom odszkodowanie, jeśli nie poinformował ich zawczasu, czyli co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym odlotem, że ich lot został odwołany – wynika z wydanego w czwartek wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE. Zobacz więcej na temat: lotnictwo odszkodowanie
Dłużniku, pamiętaj o swoich prawach Stowarzyszenie Dłużnik Ma Prawo powstało, by pomagać osobom zadłużonym, będącym w trudnej sytuacji materialnej. Udostępniać im bezpłatną pomoc prawną, w sporach z funduszami sekurytyzacyjnymi, bankami czy podmiotami handlującymi wierzytelnościami. Dłużnik ma prawo – tylko nie zawsze dłużnicy swoje prawa znają. Nie istnieje też jeden dłużnik – ten który „miga” się od spłat zobowiązań. W Polskim Radiu 24 mówił o tym Michał Sokołowski ze Stowarzyszenia. Zobacz więcej na temat: długi pieniądze prawo
Boom na działki rekreacyjne. Na co uważać przy zakupie? Za chwilę majówka. To tradycyjnie okazja do dłuższego odpoczynku. Często jedziemy wówczas w góry, na Mazury czy nad morze, ale w tym czasie część osób myśli także o zakupie działki letniskowej, bo w ostatnich latach znów powraca na nie moda. Zobacz więcej na temat: działka budowlana Justyna Golonko Elżbieta Szczerbak
Wielkanocny poradnik konsumenta: na co uważać w święta? Zbliża się Wielkanoc i robiąc zakupy na święta, warto czytać skład produktów i sprawdzać ich datę przydatności do spożycia. Zobacz więcej na temat: Wielkanoc UOKiK GOSPODARKA Sylwia Zadrożna Aleksandra Tycner
Nowe zasady reklamacji w liniach lotniczych Polscy pasażerowie linii lotniczych będą mieli tylko 12 miesięcy na reklamację. W połowie marca Sąd Najwyższy orzekł, że okres przedawnienia roszczeń o odszkodowanie za utrudnienia w lotach wynosi 1 rok. Zobacz więcej na temat: LOT lotnictwo
Jak bronić się przed sztuczkami akwizytorów? Wiosna sprzyja wizytom akwizytorów i pokazom - organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi akwizytorami. Jakie sztuczki stosują? Jak odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa? Zobacz więcej na temat: UOKiK konsument Justyna Golonko
Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów? Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 konsument prawa klienta sprzedaż sprzedaż telefoniczna UOKiK