Prawa konsumenta na basenie i w klubie fitness Trwają wakacje, a to znaczy, że często korzystamy z zajęć fitness, parków wodnych czy szkół tańca. Okazuje się jednak, że przedsiębiorcy oferujący te atrakcje nie zawsze dbają o prawa konsumentów. O tym, na co należy zwrócić uwagę przed kupnem karnetu na basen czy siłownię, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i Mateusz Sokołowski z Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 siłownia fitness wypoczynek basen
Jak płacić na urlopie za granicą, żeby nie stracić? Dlaczego za wakacyjną wycieczkę warto płacić kartą kredytową i jakich błędów nie popełniać? Zobacz więcej na temat: prawa klienta
Jakie odszkodowanie za odwołany lot, zgubiony bagaż W 2016 roku ponad tysiąc lotów w Polsce odbyło się z problemami. O odszkodowanie mogło się ubiegać nawet 124 tys. pasażerów, a łączna kwota rekompensat sięga 50 mln euro -wynika z danych AirHelp. Zobacz więcej na temat: wakacje 2017 lotnictwo samolot GOSPODARKA
Jak bezpiecznie kupować na pokazach? Federacja Konsumentów wspólnie z Polskim Stowarzyszeniem Sprzedaży Bezpośredniej rozpoczęła akcją informacyjną dotyczącą nierzetelnych firm - przedsiębiorców, organizujących różnego typu pokazy połączone ze sprzedażą bezpośrednią. Zobacz więcej na temat: sprzedaż GOSPODARKA Justyna Golonko
Bezcenna woda na polskich lotniskach Do urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów trafiały skargi konsumentów na zbyt wysokie ceny wody w butelkach na polskich lotniskach. Zobacz więcej na temat: lotnictwo UOKiK woda ceny żywności
Pogotowie konsumenckie: cała prawda o podróbkach Podróbki od lat królują na bazarach i straganach. Wraz z rozwojem internetu wkroczyły także do e-sklepów oraz portali aukcyjnych. Zobacz więcej na temat: konsument handel Błażej Prośniewski Elżbieta Szczerbak GOSPODARKA
Odszkodowanie za niepoinformowanie o odwołanym locie Przewoźnik ma obowiązek wypłacić pasażerom odszkodowanie, jeśli nie poinformował ich zawczasu, czyli co najmniej na dwa tygodnie przed planowanym odlotem, że ich lot został odwołany – wynika z wydanego w czwartek wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE. Zobacz więcej na temat: lotnictwo odszkodowanie
Dłużniku, pamiętaj o swoich prawach Stowarzyszenie Dłużnik Ma Prawo powstało, by pomagać osobom zadłużonym, będącym w trudnej sytuacji materialnej. Udostępniać im bezpłatną pomoc prawną, w sporach z funduszami sekurytyzacyjnymi, bankami czy podmiotami handlującymi wierzytelnościami. Dłużnik ma prawo – tylko nie zawsze dłużnicy swoje prawa znają. Nie istnieje też jeden dłużnik – ten który „miga” się od spłat zobowiązań. W Polskim Radiu 24 mówił o tym Michał Sokołowski ze Stowarzyszenia. Zobacz więcej na temat: długi pieniądze prawo
Boom na działki rekreacyjne. Na co uważać przy zakupie? Za chwilę majówka. To tradycyjnie okazja do dłuższego odpoczynku. Często jedziemy wówczas w góry, na Mazury czy nad morze, ale w tym czasie część osób myśli także o zakupie działki letniskowej, bo w ostatnich latach znów powraca na nie moda. Zobacz więcej na temat: działka budowlana Justyna Golonko Elżbieta Szczerbak
Wielkanocny poradnik konsumenta: na co uważać w święta? Zbliża się Wielkanoc i robiąc zakupy na święta, warto czytać skład produktów i sprawdzać ich datę przydatności do spożycia. Zobacz więcej na temat: Wielkanoc UOKiK GOSPODARKA Sylwia Zadrożna Aleksandra Tycner
Nowe zasady reklamacji w liniach lotniczych Polscy pasażerowie linii lotniczych będą mieli tylko 12 miesięcy na reklamację. W połowie marca Sąd Najwyższy orzekł, że okres przedawnienia roszczeń o odszkodowanie za utrudnienia w lotach wynosi 1 rok. Zobacz więcej na temat: LOT lotnictwo
Jak bronić się przed sztuczkami akwizytorów? Wiosna sprzyja wizytom akwizytorów i pokazom - organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi akwizytorami. Jakie sztuczki stosują? Jak odstąpić od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa? Zobacz więcej na temat: UOKiK konsument Justyna Golonko
Jak nie dać się nabrać na sztuczki akwizytorów? Organizacje konsumenckie ostrzegają przed nieuczciwymi sprzedawcami. Jak nie dać się nabrać na "wyjątkową ofertę"? Gośćmi Pogotowia Konsumenckiego byli: Małgorzata Cieloch rzecznik UOKiK, Bartosz Wyrzykowski z Biura Rzecznika Finansowego, Michał Herde prezes warszawskiego oddziału Federacji Konsumentów. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 konsument prawa klienta sprzedaż sprzedaż telefoniczna UOKiK
Światowy Dzień Konsumenta. UOKiK o naszych prawach 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Przy tej okazji w tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o konieczności ochrony praw seniorów. Zobacz więcej na temat: UOKiK senior konsument
Światowy Dzień Konsumenta. Poznaj swoje prawa W Światowym Dniu Konsumenta zastanowimy się, czy jesteśmy świadomi swoich praw zarówno jako klienci sklepów stacjonarnych, jak i internetowych. Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK prawo prawa klienta
Sharing economy. Jakie prawa mają konsumenci? Ekonomia współdzielenia to zjawisko stosunkowo nowe, ale już o dużej sile oddziaływania. To jednak wyzwanie nie tylko dla tradycyjnej gospodarki, ale także dla systemów prawnych chroniących konsumentów. Niezbędne są więc regulacje, które pogodzą interesy państw, przedsiębiorców i konsumentów. Zobacz więcej na temat: Uber Błażej Prośniewski Elżbieta Szczerbak
Reklamacja przez telefon: połączenie jak zwykła rozmowa Koszty połączenia z numerem telefonicznym obsługi posprzedażowej nie mogą przekraczać kosztów zwykłego połączenia – uznał w czwartek Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Zobacz więcej na temat: handel konsument
Szukasz miłości w sieci? Chroń swoje dane osobowe W Polsce rośnie rynek portali i aplikacji randkowych, bo nowe technologie są obecnie coraz ważniejszą częścią naszego życia. I coraz częściej randkujemy już nie w kawiarni, pubie, na imprezie ale przez internet. Korzystając z portali randkowych, powinniśmy zachować ostrożność, bo zamiast randki możemy otrzymać niespodziewany rachunek. Zobacz więcej na temat: internet portale społecznościowe Błażej Prośniewski Justyna Golonko dane osobowe