Polskie Radio
Section05

zakupy online

„Sprzedaż internetowa zyskuje na znaczeniu”. Prawa konsumentów

Zbliża się początek przedświątecznego szaleństwa w sklepach, czyli tzw. Czarny Piątek. Polacy coraz chętniej robią zakupy w internecie. Szacuje się, że co najmniej połowa choć raz w roku kupuje coś w sieci. O tym, jak zweryfikować sprzedawcę i jakie mamy prawa jako klienci internetowych sklepów, mówili w audycji Pogotowie Konsumenckie prof. Mariusz Trojanowski (Uniwersytet Warszawski) i prawniczka, specjalistka w zakresie praw konsumenta Paulina Rutkowska.
Zobacz więcej na temat:  Polskie Radio 24 zakupy w internecie internet sklep internetowy

Płacisz kartą? Zachowaj ostrożność i rozsądek

Niezabezpieczone karty noszone w portfelach lub w kieszeniach to jedno z głównych niebezpieczeństw dla naszych pieniędzy. Można z nich zeskanować informacje, które pozwolą innym osobom na dostęp do naszych pieniędzy. Aby bezpiecznie używać kart płatniczych, wystarczy kilka prostych rozwiązań.
Zobacz więcej na temat:  Czwórka Justyna Majchrzak karta kredytowa karta debetowa bezpieczeństwo w sieci bezpieczeństwo danych bankomaty STYL ŻYCIA pieniądze zakupy w internecie zakupy w sieci

Sklepy inwestują w systemy do analizy zachowań klientów

Narzędzia do analizy zachowań klientów zyskują nowy wymiar. Dzięki technologii wi-fi i beaconom handel może już nie tylko monitorować ruch użytkowników w witrynach online, lecz także zyskuje narzędzie do analizy aktywności konsumentów również w świecie rzeczywistym. Na tej podstawie może skierować do nich spersonalizowaną reklamę mobilną. Po tego typu narzędzia coraz częściej sięgają też tradycyjne sklepy, które w ten sposób mogą poznać potrzeby klientów w obrębie sklepu. Takie możliwości daje platforma Cluify stworzona przez wrocławską spółkę Datarino.
Zobacz więcej na temat:  zakupy w internecie handel sklep sklepy sklep internetowy

Sklepom stacjonarnym grozi zamknięcie?

Tradycyjne sklepy są coraz bardziej naszpikowane elektroniką - informuje "Puls Biznesu". Chodzi o między innymi o systemy rejestrowania zakupów, aplikacje umożliwiające płacenie smartfonem, inteligentne oświetlenie, które zbiera informacje o tym jak po sklepie poruszają się klienci albo interaktywne lustra wyświetlające reklamy. Jednym z bardziej popularnych rozwiązań są reklamy wyświetlane na ekranach.
Zobacz więcej na temat:  sklep sklepy handel puls biznesu