Jak zostać influencerem? "Idź i walcz"

Ostatnia aktualizacja: 28.06.2024 20:40
W Polsce jest ponad 700 tysięcy twórców internetowych, którzy mają powyżej tysiąca followersów. Ale cały czas jest miejsce na kolejne osoby, które zaproponują nowe treści. - Teraz w trendach jest zagospodarowywanie niepopularnych niszy - podpowiada Dagmara Tarka - ekspertka w dziedzinie PR i influencer marketingu
Wielu influencerów zdobyło milionowe zasięgi, ale wciąż jest tam miejsce na nowych twórców.
Wielu influencerów zdobyło milionowe zasięgi, ale wciąż jest tam miejsce na nowych twórców.Foto: Shutterstock/Stock-Asso
  • W internecie ciągle jest miejsce na nowych influencerów.
  • Choć konkurencja jest duża, nie można się poddawać.
  • Dziś w trendach jest dobrostan psychiczny i natura. 
  • Do zagospodarowania jest m.in. rolnictwo. 
  • Dagmara Tarka jest psycholożką i ekspertką w dziedzinie PR i influencer marketingu.
  • Jej zdaniem, najważniejsza jest strategia.
  • Przy dużej konkurencji żywioł nie jest dobrym rozwiązaniem - tłumaczy. 

Jak zostać influencerem?

- Zaczęłabym od strategii a nie od pójścia na żywioł, bo przy dużej konkurencji żywioł nie jest dobrym rozwiązaniem. Wybrałabym też dwa, maksymalnie trzy kanały dotarcia, bo tylko wtedy jesteśmy w stanie dostarczyć wartościowy i merytoryczny kontent - mówi psycholożka i ekspertka w dziedzinie influencer marketingu. - Na pewno warto wybrać Instagram, bo mówiąc o najpopularniejszych influencerach na świecie, mówimy o tych, którzy mają konta na IG

Mateusz Glen - za co pokochali go internauci?

W Polsce tytuł Influencera Roku na SeeBloggers 2024 otrzymał Mateusz Glen znany w sieci jako "Ta jedna ciotka". - Rzeczywiście tutaj mniej było strategii, a więcej samej chęci, żeby zrobić coś zabawnego - przyznaje Dagmara Tarka. - Z tego, co wywnioskowałam z rozmowy z Mateuszem, nie spodziewał się takiego sukcesu. Odniósł go w dwa lata od uruchomienia kanału. 

Idź i walcz

- Jeśli jesteśmy dobrzy w branży beauty, lubimy robić makijaże, to nie powinniśmy się zrażać tym, że w tej przestrzeni panuje tłok. Idźmy i walczmy. Bo to, że jest czegoś dużo, nie znaczy, że nam się nie uda i że jesteśmy skreśleni. Oczywiście będzie trudniej, ale to nie znaczy, że mamy rezygnować - tłumaczy rozmówczyni Marty Hoppe. 

Posłuchaj
23:05 CZWÓRKA Czwórka do piatej influencer 28.06.2024.mp3 Jak zostać influencerem? (Czwórka do piatej/Czwórka)

Kanały rolnicze, TikTok dla wędkarzy

I dodaje, że niszą do zagospodarowania jest branża rolnicza. - Zaglądam na profil Natalii Hatalskiej, która jest jedną z najważniejszych w Polsce trendolożek i sprawdzam, co jest modne teraz i co będzie modne za kilka lat. Teraz w trendach jest dobrostan psychiczny i cała sfera wellbeingu A także natura. Może to jest dobry czas, żeby zająć się wędkarstwem - podpowiada Dagmara Tarka.   

Sprawdź też:

Nie musisz być idealny. Bądź wiarygodny

Goszcząca w studiu psycholożka podkreśla też, że nawet jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy na jakiś temat, zawsze możemy zacząć ją zgłębiać już na oczach widzów. - Nie musimy być idealni, lepiej, żebyśmy byli wiarygodni. Spontaniczność też jest w cenie, ale mimo wszystko warto ją zaplanować - podsumowuje Dagmara Tarka. 

***

Tytuł audycji: Czwórka do piątej

Prowadzi: Marta Hoppe

Gość: Dagmara Tarka (psycholożka, ekspertka w dziedzinie PR i influencer marketingu, wykładowczyni na Uniwersytecie Warszawskim)

Data emisji: 28.06.2024

Godzina emisji: 14.15

kul

Czytaj także

Sztafeta pokoleniowa. "Y" i "Z" na rynku pracy

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2023 18:30
"Zetki" i "Igreki" od początku swojego życia wychowywane są według praw wolnego rynku. To ludzie pewni sukcesu i wielu z nich ten sukces osiąga. Przypięto im jednak łatkę roszczeniowych. Czy to prawda?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Spójrz na siebie życzliwiej. Jak pracować nad poczuciem własnej wartości?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2023 17:00
- My Polacy jesteśmy kulturowo bardzo surowi wobec siebie. Badania pokazują, że Polki uważane są za jedne z najatrakcyjniejszych Europejek. Jednak ponad 80 proc. z nas ma do siebie sporo zastrzeżeń - mówi Katarzyna Kucewicz, psycholog. - To nie dotyczy tylko wyglądu, ale również tego, jak się zachowujemy i jak sobie radzimy w życiu.
rozwiń zwiń