Sporty zimowe
Infrastruktura do uprawiania dyscyplin zimowych w Polsce nie stoi na najwyższym poziomie. Do stanu porównywalnego z zapleczem piłkarskim jest jeszcze bardzo daleko. Jednak jak twierdzi gość Czwórki, z każdym rokiem sytuacja się poprawia. - Powstaje coraz więcej lodowisk dla amatorów. W każdej małej miejscowości powstają lodowiska, gdzie za niską cenę można się pobawić na łyżwach. To bardzo dobry kierunek - mówi Adam Pawlukiewicz, specjalista ds. marketingu sportowego.
24:03 PR4_15_12_2024_15_13_Audycja_sportowa.mp3 Adam Pawlukiewicz o stanie polskich dyscyplin zimowych (Audycja sportowa/Czwórka)
- Na razie nie potrzebujemy tak dużej liczby profesjonalnych lodowisk jak Czechy czy Słowacja. Tych obiektów jest tam o kilkaset procent więcej niż w Polsce. We Francji czy Niemczech curling jest bardzo popularny; ten sport uprawiają ludzie we wszystkich grupach wiekowych. U nas takiej kultury sportowej nie ma - stwierdza rozmówca Jędrzeja Rosiewicza.
Zimowe igrzyska olimpijskie w Polsce
- Pomysł na zorganizowanie igrzysk zimowych jest bardzo racjonalny. W Polsce trochę za mocno go atakowano, ale również źle go przedstawiano. Uważam, że powinno zostać to zorganizowane razem ze Słowakami i Czechami, żeby każdy z tych krajów wykorzystał infrastrukturę, którą u siebie ma. Promocja sportu w Polsce byłaby ogromna - tłumaczy gość Czwórki.
Zobacz także:
Jak rozwinąć polski sport?
Jak zaznacza Adam Pawlukiewicz, skoki narciarskie są drugą najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce. Aż 55 proc. Polaków deklaruje, że regularnie ogląda konkursy skoków. - Niestety, ta dyscyplina nie ma szans na zostanie sportem powszechnym, który łatwo uprawiać - stwierdza.
- Uważam, że pieniądze publiczne, które są inwestowane w sport, powinny gwarantować dostępność. W szkołach podstawowych i liceach, które są w okolicach miejsc, gdzie można uprawiać sporty zimowe, nauczyciele powinni być lepiej wyposażeni w sprzęt do uprawiania tych dyscyplin. Powinni być tam też dobrze wynagradzani trenerzy - opowiada Adam Pawlukiewicz. - Nie budujmy ogromnych, wyspecjalizowanych obiektów, a zwiększmy popularność tych dyscyplin poprzez naturalne wprowadzenie dzieci do sportu - dodaje.
***
Tytuł audycji: Audycja sportowa
Prowadzi: Jędrzej Rosiewicz
Gość: Adam Pawlukiewicz (specjalista ds. marketingu sportowego)
Data emisji: 15.12.2024
Godzina emisji: 15.13
kajz/ gV