Internetowy showman mówił w Czwórce, że tęskni za "starym Youtubem": za ocenianiem klipów gwiazdkami czy za formatem 360 p. - To była inna, mniej komercyjna formuła. Było wówczas więcej spontaniczności i szczerości, to były "romantyczne czasy" Youtube’a - podkreślał Skalik. - Jako "starzy" twórcy wciąż się ze sobą trzymamy i spotykamy, jednak jesteśmy zupełnie wyłączeni z dzisiejszego wyścigu na suby, a młodzi youtuberzy są nim zachłyśnięci.
Dodał, że czynnik finansowy odgrywa ważną rolę w środowisku Youtube'owych twórców, a to, że w wywiadach mówią oni o pasji często mija się z prawdą. - Gdy świadczenia reklamowe stają się jedyną motywacją do kręcenia nowych odcinków, widzowie to czują i zaczynają się odwracać, a statystyki hamują - mówił ekspert. Skalik tłumaczył, dlaczego on sam stawia w sieci na tworzenie kontrowersyjnych treści, i wyjaśniał, jakie niebezpieczeństwa się z tym wiążą.
Youtuber mówił także o tym, jak jeszcze na przestrzeni ostatnich lat zmieniał się internet oraz sam Youtube, i tłumaczył, jak dziś należy tworzyć "dojrzały serwis", który spełni oczekiwania rynku.
***
Tytuł audycji: Tędy po trendy
Prowadzący: Aleksandra Jasińska, Kamil Jasieński
Goście: Łukasz Skalik (twórca kanałów na Youtube, internetowy showman, dyrektor programowy "Epic Makers")
Data emisji: 13.02.2016
Godzina emisji: 10.00
kd/iwo