Kobiece ciało w reklamie - wszystko na sprzedaż?

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 14:50
Teledyski, reklamy telewizyjne, billboardy - roznegliżowane kobiece ciało ma przekonać konsumenta do określonego produktu. Czy to przejaw dyskryminacji?
Audio
  • Eksperci o nagości w reklamie i teledyskach (Czwórka/Się mówi)
Kobiece ciało przyciąga uwagę
Kobiece ciało przyciąga uwagęFoto: Glow Images/East News

W świecie mody, reklamy i show biznesu o sukcesie decyduje to, czy dana marka potrafi przebić się na rynku i przyciągnąć zainteresowanie.

- W tej chwili coraz trudniej jest zainteresować widzów tym, co dzieje się na ekranie, ładny krajobraz nie wystarcza, więc jeśli chcesz zrobić dobrze sprzedający się klip, pokaż w nim kobiety ucierające masło - mówią goście audycji.

Dyskutują również o tym, dlaczego mężczyźni o wiele rzadziej pokazywani są jako obiekt seksualny.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Anna Hardej

Goście: Ewa Krajewska (Fashion Project) i Sławek Wojtkowski (Warszawska Szkoła Reklamy)

Data emisji: 29.04.2015

Godzina emisji: 14.00

mg/kul

Czytaj także

Szpetne reklamy do wymiany

Ostatnia aktualizacja: 13.01.2015 10:30
Centrum Warszawy nie wygląda jak Time Square, gdzie reklama wielkoformatowa dodaje kolorytu. - U nas budynki owija się "szmatami" - mówią eksperci w Czwórce.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Marta Frej: przez memy mówię o tym, co mnie boli

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2015 16:00
Marta Frej to jedna z najsłynniejszych polskich autorek memów. W swoich grafikach porusza tematy dyskryminacji kobiet oraz hipokryzji Polaków.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Metro-, retro- i drwaloseksualni - moda czy coś więcej?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 13:00
Ostatnio popularne stało się tworzenie "kategorii seksualności" powiązanych ze stylem ubierania się. Co ciekawe, kategoryzacja ta dotyczy tylko mężczyzn.
rozwiń zwiń