Metro-, retro- i drwaloseksualni - moda czy coś więcej?

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2015 13:00
Ostatnio popularne stało się tworzenie "kategorii seksualności" powiązanych ze stylem ubierania się. Co ciekawe, kategoryzacja ta dotyczy tylko mężczyzn.
Audio
  • Metro-, retro- i drwaloseksualni, czyli jak kategoryzujemy mężczyzn (Czwórka/Stacja Kultura)
Ze stylem retro wiąże się nie tylko ubiór stylizowany na pierwszą połowę XX wieku, ale także konkretny sposób zachowania
Ze stylem retro wiąże się nie tylko ubiór stylizowany na pierwszą połowę XX wieku, ale także konkretny sposób zachowaniaFoto: Pixabay/Domena publiczna

Do niedawna modni mężczyźni chodzili do kosmetyczki, gładko się golili i wkładali kolorowe ubrania. Teraz zapanowała moda na gęste brody i kraciaste koszule, a także na klasyczną elegancję.

- Różne style życia i ubierania się były znane już 50 czy 100 lat temu. I nagle media wpadły na pomysł, żeby to nazwać, pogrupować i żeby zapanował tu jakiś porządek - mówi Izabela Dziugieł, seksuolog. Dodaje też, że tego rodzaju kategorie nie mają zbyt wiele wspólnego z tematem seksualności i powinniśmy kojarzyć je raczej z modą.

Ekspertka wyjaśnia również, dlaczego, jej zdaniem, nie istnieją analogiczne kategorie przypisywane kobietom.

***

Tytuł audycji: Strefa Prywatna

Prowadzenie: Katarzyna Węsierska

Gość: Izabela Dziugieł (seksuolog)

Data emisji: 18.04.2015

Godzina emisji: 9.00

mg

Czytaj także

Świadoma moda, czyli etyka na wieszaku

Ostatnia aktualizacja: 18.01.2015 14:00
- Sieciówki to nie jedyne wyjście, żeby dobrze wyglądać - tłumaczą pomysłodawczynie. - Proponujemy alternatywne rozwiązania, dzięki którym możemy pomóc innym.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy hipsterzy stali się częścią mainstreamu?

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2015 18:00
Noszą czapki nawet w lecie i hodują długie brody. Poza tym piją kawę z mlekiem sojowym, spotykają się w niszowych knajpach i gardzą tym, co popularne.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dizajnerski znaczy przereklamowany?

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2015 14:50
- Dobry dizajn to taki, który nam się podoba, a nie taki, który jest modny – mówi Paweł Rosner z Łowców Dizajnu. - Niestety w tej branży za dużo jest nachalnego marketingu.
rozwiń zwiń