"Apetyt na Polskę". Nowa interpretacja polskiej tradycji kulinarnej

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2015 13:24
- W tej książce młodzi szefowie kuchni, m.in. Grzegorz Łapanowski, opowiadają o swoim spojrzeniu na polską gastronomię - mówi Monika Brzywczy, autorka projektu.
Audio
  • Monika Brzywczy opowiada o projekcie "Apetyt na Polskę" - książce kulinarnej, która ma reprezentować Polskę w Mediolanie (Czwórka/Tędy po trendy)
W sobotnim wydaniu Tędy po trendy coś dla siebie znaleźli także miłośnicy dobrej kuchni
W sobotnim wydaniu "Tędy po trendy" coś dla siebie znaleźli także miłośnicy dobrej kuchniFoto: http://pixabay.com/

To nie jest zwykła książka kucharska, a ambitny projekt kulinarny, który nasz kraj reprezentował będzie na targach Expo w Mediolanie.

- Chodziło nie tylko o to, by przedstawić przepisy, ale też zastanowić się, co ciekawego my, Polacy, mamy do przekazania światu w dziedzinie gastronomii - mówi Brzywczy, autorka koncepcji "Apetytu na Polskę". I dodaje, że książka była pretekstem, by pochwalić się polskimi produktami: wędlinami, serami, warzywami, mięsem i słodyczami. Znalazły się w niej przepisy nie tylko na dania mięsne, ale także wegetariańskie, a młodzi szefowie kuchni przedstawili swoje, nowatorskie wizje polskiej kuchni XXI w.

Brzywczy zdradziła szczegóły kilku przepisów kulinarnych i opowiedziała, dlaczego w książce "Apetyt na polskę" znalazły się także elementy kuchni włoskiej.

***

Tytuł audycji: Tędy po trendy

Prowadzenie: Aleksandra Jasińska , Kamil Jasieński

Gość: Monika Brzywczy (redaktor naczelna magazynu "Usta", autorka koncepcji książki "Apetyt na Polskę")

Data emisji: 25.04.2015

Godzina emisji: 11.00

kd/jp

Czytaj także

Posiłek w restauracji? Tylko na talerzu

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2015 14:00
Dziennikarka Aleksandra Zawadzka opowie w sobotni poranek o akcji #WeWantPlates, czyli "Oddajcie nam zwykłe talerze!".
rozwiń zwiń
Czytaj także

SketchSHE - nowe królowe sieci

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2015 22:00
Wystarczył krótki filmik i SketchSHE zanotowały prawie 20 milionów odsłon w sieci. Co wiemy o tych dziewczynach?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dizajnerski znaczy przereklamowany?

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2015 14:50
- Dobry dizajn to taki, który nam się podoba, a nie taki, który jest modny – mówi Paweł Rosner z Łowców Dizajnu. - Niestety w tej branży za dużo jest nachalnego marketingu.
rozwiń zwiń