- Szkoła Demokracji stawia na samorządność uczniowską, rozumianą jako społeczność wszystkich uczniów szkoły. Chcemy, aby uczniowie i uczennice mogli szkołę współtworzyć - mówi Michał Tragarz, koordynator z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Oliwia Puchalska Gdy pomysły wychodzą od uczniów, ci bardziej angażują się w szkolne życie
Szkoła jest zazwyczaj pierwszym miejscem, gdzie młodzi mogą zdobywać obywatelskie doświadczenie, gdzie mogą przekonać się, że mają wpływ na otaczającą rzeczywistość. - W większości szkół panuje tradycyjny model, a samorząd uczniowski to jest jedynie ozdobnik podczas apeli. Trzeba pamiętać, że samorządność realizuje cele wychowawcze i edukacyjne - przekonuje Michał Tragarz.
W Czwórce rozmawiamy także z Oliwią Puchalską, uczennicą gimnazjum, gdzie program Szkoła Demokracji został wprowadzony. - Po projekcie samorząd uczniowski to jest cała szkoła. Każdy uczeń ma głos - tłumaczy.
Michał Tragarz Szkoła Demokracji pokazuje, że nauczyciel może być partnerem ucznia
Czy takie dobre wzorce, z którymi uczniowie spotkają się w swoich młodych latach, przełożą się na ich aktywność i dojrzałość obywatelską w życiu dorosłym? Jak przekonać uczniów, że patriotyzm to udział w społeczeństwie? Oraz ile szkół dotarło do końca programu? Tego dowiecie się z nagrania audycji.
***
Tytuł audycji: "Dajesz Radę"
Prowadzi: Dominika Klimek
Goście: Michał Tragarz (koordynator z Centrum Edukacji Obywatelskiej), Oliwia Puchalska (uczennica gimnazjum)
Data emisji: 11.11.2016
Godzina emisji: 14.07
jsz/kd