Festiwal dobrej kondycji psychicznej. Jak UTDF pomaga młodym?

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2022 11:50
Up To Date to nie tylko muzyka, ale też ludzie. Ich obecność i wzajemne relacje są dla nas bardzo ważne - przekonują organizatorzy imprezy. Dlatego od początku istnienia festiwal organizuje akcje społeczne i działa na rzecz potrzebujących.
Up To Date Festival - 2022 rok.
Up To Date Festival - 2022 rok.Foto: Radosław Kamiński

Pocztówki do bliskich i mural dla dzieci w szpitalu

Pierwszym z takich projektów była akcja "Wyślij pocztówkę do Babci", w ramach której uczestnicy piszą kartki z pozdrowieniami do swoich bliskich. Potem organizatorzy UTDF postanowili przemalować mural na Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Białymstoku. Jak tłumaczyli, oprócz poprawienia ogólnej estetyki budynku, zależało im, żeby dać radość pacjentom szpitala i ułatwić pierwszy kontakt z miejscem, do którego rzadko przyjeżdża się nieproszonym. Podkreślali też, że odmalowanie głównej elewacji budynku UDSK ma być wyraźnym pretekstem do zwrócenia uwagi na potrzebę dbałości o zdrowie psychiczne tak dzieci, jak i dorosłych. 

Zdrowie psychiczne jest najważniejsze

Teraz Up To Date Festiwal koncentruje się na działaniach pod hasłem #dontworrybeyourself. - Akcja została zainicjowana w 2019 roku, ale faktycznie w tym roku mówimy o niej trochę głośniej i bardziej wprost. Chodzi o zdrowie psychiczne, które jest najważniejszym elementem naszego dobrostanu - wyjaśnia Jan Roguz z UTDF. - Staramy się edukować młodych ludzi w tym zakresie i zachęcamy do tego, żeby dbali o kondycję psychiczną - swoją i swoich najbliższych.

Up To Date Festival - 2022 rok. Up To Date Festival - 2022 rok.

Salon Ambientu w charytatywnym locie

W ramach tegorocznej odsłony festiwalu odbył się m.in. pierwszy Latający Salon Ambientu. - Nie chcieliśmy robić tego tylko dla rozrywki i doznań estetyczno-duchowych - tłumaczył w Czwórce jeden z organizatorów UTDF Jędrzej Dondziło. - Chcemy, żeby ten salon służył też dużemu celowi, którym jest zbiórka funduszy na cele związane z budową centrów pomocy Fundacji "Dajemy dzieciom siłę". - Zebraliśmy ponad sto procent tego, co zakładaliśmy i po festiwalu przekażemy je Fundacji - dodaje rozmówca Gosi Jakubowskiej.

Jaki będzie Up To Date w przyszłości?

Uczestnicy 13. odsłony UTDF mogli również wziąć udział w badaniu socjologicznym. W tym celu należało pobrać znajdujący się na plakatach kod QR i odpowiedzieć na pytanie, w którą stronę powinien rozwijać się festiwal. - Za nami dwie pandemiczne edycje i widzimy, jak przez te dwa lata zmieniło się środowisko festiwalowe i ile pojawiło się nowych wydarzeń - mówi autor ankiety. - Nasi odbiorcy są z nami od lat, więc chcemy sprawdzić, czy także na Up To Date zachodzi pokoleniowa zmiana. Mamy też sygnały, że festiwalowicze nie tylko interesują się tym, co dzieje się na Stadionie Miejskim, ale chcą też poznać Białystok i Podlasie. Dlatego chcemy w przyszłości przygotować dla nich jak najlepszą ofertę. Po zakończeniu festiwalu ankieta będzie dostępna na oficjalnej stronie internetowej Up To Date.

Uczestnicy UTDF 2022 wysyłają pocztówki do Babć i Dziadków. Uczestnicy UTDF 2022 wysyłają pocztówki do Babć i Dziadków.   

Sprawdź także:

13. odsłona festiwalu Up To Date zakończyła się w niedzielę 5 września. Koncerty zamknięcia odbyły się w Pałacu Branickich, a także w klubie FOMO. Czwórka była patronem imprezy, a szczegółowe relacje z festiwalu znajdziesz TUTAJ >>>

Posłuchaj
10:56 CZWÓRKA Tedy po trendy - utdf 2022 04.09.2022.mp3 Up To Date Festival - akcje społeczne i pomoc dla najmłodszych (Tędy po trendy/Czwórka)

***

Tytuł audycji: Tędy po trendyCo was kręci

Prowadzi: Mateusz Kulik

Materiał przygotowała: Gosia Jakubowska

Data emisji: 04.09.2022

Godzina emisji: 10.35

kul

Czytaj także

Psycholog w każdej szkole potrzebny od zaraz!

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 18:50
Kryzys psychologii i psychiatrii dziecięcej pogłębiany pandemią doprowadzi do tragedii - ostrzega Rzecznik Praw Dziecka Mikołaj Pawlak. Wtóruje mu Fundacja na Rzecz Praw Ucznia - inicjator akcji "Psycholog w każdej szkole".
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Można zwariować" - by skończyć ze stygmatyzowaniem kryzysów psychicznych

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2022 14:50
"Można zwariować" to pierwsza w Polsce kampania społeczna o zdrowiu psychicznym. Jej celem jest nawiązanie dialogu, a docelowo zmiana świadomości społecznej dotyczącej postrzegania zdrowia psychicznego. Jej koncepcja zrodziła się z osobistych doświadczeń Cleo Ćwiek, modelki, pomysłodawczyni akcji. 
rozwiń zwiń