Pierwsza edycja EMBS, w 2012 roku, odbyła się dzięki kreatywności studentów SGH, Uniwersytetu Warszawskiego, Wrocławskiego i innych wiodących polskich uczelni, we współpracy m.in. z młodzieżą z Sao Paulo w Brazylii i Jakarty w Indonezji. Dzięki temu studenci z bardzo odległych zakątków świata dowiedzieli się ciekawych rzeczy o Polsce, a nasza młodzież wizytowała drugą półkulę Ziemi.
Jak nasi studenci znajdują uczelnie partnerskie? – To proste – mówi Mateusz Czech, organizator 1. edycji projektu EMBS. – Szukaliśmy szkół, z którymi dotychczas nie organizowano takich wymian, zastanawialiśmy się, które kraje są wystarczająco ciekawe.
Aż znaleźli. Przeszkodą w realizacji tego planu nie stały się nawet pieniądze. – To oczywiście kosztowny projekt, więc niezbędne było pozyskanie partnerów, którzy pomogli nam sfinansować przede wszystkim pobyt naszych zagranicznych gości.
Ale udało się, a zeszłoroczna edycja projektu zakończyła się dużym sukcesem. – Postanowiliśmy więc sobie, że następna edycja musi być jeszcze lepsza – Rafał Goli, organizator ubiegłorocznej odsłony EMBS. – W Polsce to pierwsza impreza, która potrafiła zgromadzić w tym samym czasie ludzi z Indonezji i Brazyli, oraz zapoznać ich nie tylko z kulturalną stroną Polski, np. podczas zwiedzania zabytków, ale także biznesową.
W tym roku do Polski przyjadą studenci z Kolumbii i Malezji. – Chcieliśmy nawiązać współpracę z ludźmi z dwóch różnych kręgów kulturowych – mówi Weronika Czarnecka, organizatorka tegorocznej edycji EMBS. – Zainteresowanie naszym projektem przerosło nasze oczekiwania.
W tym roku Emerging Markets Business Summit startuje już w czerwcu. Studenci liczą na to, że dzieki tej wymianie będą mogli nawiązać relacje biznesowe, które w przyszłości pozwolą im np. założyć własną firmę. Nad projektem patronat korporacyjny objęło Polskie Radio. By dowiedzieć się więcej, zapraszamy do wysłuchania nagrania z audycji "4 do 4".
(kd)