- Polska już wdraża "Program budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości" - tłumaczył Włodzimierz Makówka z PKP Intercity, gość "Magazynu". Modernizacja może potrwać nawet do 2020 roku. Planowane zmiany wymagają wielu inwestycji kolejowych.
Gość Justyny Dżbik wyjaśniał, dlaczego Polska nie jest przygotowana na wprowadzenie szybkiej kolei. – Zarówno nasze tory, jak i linie zasilające uniemożliwiają rozwijanie bardzo szybkich prędkości. Zasilanie trakcyjne odbywa się przy pomocy prądu stałego 3000W, a przy prędkościach 320-350 km/h ten typ zasilania jest niewydajny. Musi to być prąd przemienny – tłumaczył.
Włodzimierz Makówka podkreślał na antenie Czwórki, że w najbliższym czasie nie należy oczekiwać większych zmian. W tej chwili kolej realizuje kontrakt na dostawę wagonów pasażerskich, by na Euro 2012 wprowadzić wagony z nowoczesnym wystrojem wnętrza.
W Berlinie rozpoczęły się Międzynarodowe Branżowe Targi Technologii Transportowych Inno Trans. Gość Justyny Dżbik przyznał, że jeździ na nie od lat. Targi służą głównie wymianie doświadczeń i rozwiązań technologicznych.
Podczas imprezy wystawcy prezentują wszelkie produkty związane z branżą kolejową. Są to zarówno pojazdy do przewozu osób i towarów, jak i części składowe (elementy wyposażenia wnętrz, przekładnie, napędy, hamulce). Ponadto przedstawiają usługi dotyczące zarządzania komunikacją czy informowania pasażerów.
Targi są dostępne dla wszystkich zainteresowanych.
ap/ŁSz