Narodził się nowy model łowcy okazji: zimny i bezwzględny

Ostatnia aktualizacja: 31.01.2013 11:00
Smart shopperzy na zakupach bawią się równie dobrze jak uczestnicy paintballowej bitwy. Namierzają cel, nie dają wywieść się w pole i łowią "ofiarę", najczęściej w sieci. Poznaj zasady sprytnego kupowania.
Audio

Wyszczuplające lustra, wyrafinowane zapachy, łączone promocje - tymi metodami spece od marketingu próbują uwieść klienta. Część daje się nabrać i natychmiast wszystko kupuje, ale nie smart shopperzy. Ci są inni. Zimni i opanowani niczym Nikita z filmu Luca Bessona.

 - Człowiek z jednej strony nie chce uchodzić za fajtłapę, który nie potrafi skorzystać z promocji. Z drugiej zaś chce być zawsze pierwszy i najlepszy - twierdzi socjolog Krzysztof Martyniak. - Dlatego smart shopper przypomina klasycznego myśliwego, który na zakupy wyrusza jak na łowy.

Moda na "mądre zakupy" narodziła się w Stanach Zjednoczonych, na długo przed kryzysem. Ale to właśnie nagłe załamanie gospodarki sprawiło, że zjawisko smart shoppingu zaczęło się rozwijać także w innych krajach, najszybciej w Wielkiej Brytanii. Z badań wynika, że dotarło ono także i do nas, a w gronie "zakupowych spryciarzy" znaleźli się Magda i Maciek, którzy technikę "łowienia" dopracowali niemalże do perfekcji: - Cała tajemnica nie polega na tym, żeby kupić jak najwięcej artykułów w jak najniższych cenach tylko, żeby kupować z głową. Na zakupy jeździmy do wybranych sklepów, zawsze z listą potrzebnych produktów i często korzystamy z kart lojalnościowych.

Kto może zostać smart shopperem i jakie tricki warto wykorzystać wybierając się na kolejne zakupy - to wszystko znajdziesz w nagraniu z "Poranka OnLine".

kul 

Czytaj także

I bogaci polubią dyskonty

Ostatnia aktualizacja: 05.09.2012 18:00
Dziś już nikt się już nie wstydzi, że robi w nich zakupy. Lubimy odwiedzać sklepy dyskontowe nie tylko ze względu na niskie ceny, ale dogodną lokalizację i bogaty asortyment.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Sport to produkt. Nauczmy się go sprzedawać

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2013 10:40
Co roku poznajemy najlepszych polskich sportowców, ale niewiele wiemy o samym sportowym biznesie. Mają to zmienić The Champ Awards, czyli wyróżnienia przyznawane w konkursie polskich kampanii sportowych.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Jazda bez biletu, ale nie na gapę. Czy w Polsce jest to możliwe?

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2013 10:00
Od początku roku więcej płacimy za jazdę autobusem, tramwajem albo metrem. Ceny biletów komunikacji miejskiej wzrosły w całym kraju. Tymczasem w Tallinie burmistrz miasta zapewnił mieszkańcom bezpłatne przejazdy transportem publicznym.
rozwiń zwiń