Co trzeba zrobić, by zostać influencerem?

Ostatnia aktualizacja: 10.02.2021 13:37
- Influencerzy są gwiazdami naszych czasów. Jeśli chcemy rzetelnie prowadzić kanał, dzięki któremu rozwijać możemy swoje pasje, albo przekazywać ciekawe i wartościowe treści, to także dobry sposób na samorozwój - mówił Artur Roguski, specjalista ds. mediów społecznościowych.
Grafika ilustracyjna
Grafika ilustracyjnaFoto: shutterstock.com/insta_photos

shutterstock telewizja serial 1200.jpg
Klasyczna telewizja umrze do 2030 roku? "Winne platformy streamingowe"

Choć rodzice nie zawsze się z tym zgadzają, wielu młodych chce dziś być influencerami. - To znak naszych czasów. Dzieci nie myślą dziś o tym, by zostać znanym piłkarzem czy aktorem, tylko influencerem - tłumaczył w rozmowie z Czwórką Artur Roguski, specjalista ds. mediów społecznościowych.

Posłuchaj
07:38 Czwórka TOP 009.02.2021.mp3 Czy każdy może zostać influencerem? Co trzeba umieć? (TOP/Czwórka) 

wideokonferencja komunikator praca spotkanie biznesowe online.jpg
Komunikatory internetowe - co o nas wiedzą?

Jak podkreślał, bycie influencerem to zdaniem wielu "prosta droga do sukcesu". - By zostać dobrym aktorem albo sportowcem, trzeba poświęcić temu całe swoje życie, zacząć pracę nad sobą i trenować od najmłodszych lat. Potrzebny jest także talent i predyspozycje - tłumaczył ekspert. - Wielu młodym wydaje się, że bycie influencerem to znacznie łatwiejsza droga do sławy. Że mogą być znani i wpływowi, choć nie muszą nic umieć. Przecież "każdy może kupić kamerkę internetową i reklamować jakiś produkt". To nie do końca prawda - tłumaczył ekspert. 

Choć wielu sądzi, że bycie influencerem to pokazywanie w mediach społecznościowych wszystkiego, co robi się w ciągu dnia, ci naprawdę znani influencerzy zdobywają fanów właśnie poprzez przekazywanie ciekawej i istotnej treści. - Instagram jest odbiciem tego, co robimy w rzeczywistości. Dlatego najbardziej "wziętymi" influencerami są na przykład znani piłkarze. Trzeba więc być gwiazdą w prawdziwym życiu, mieć prawdziwe pasje i odnosić sukcesy, by generować poważne zasięgi - podkreślał ekspert. Jak tłumaczył, influencerzy mają swoich fanów we wszystkich kategoriach wiekowych. - Oczywiste jest, że ci, którzy zajmują się gamingiem, będą mieli młodszych odbiorców, ale mamy dziś cały trend dla seniorów, a średnia granica wieku osób, które korzystają z mediów społecznościowych z każdym rokiem rośnie - wyliczał. 

Posłuchaj także:

Jak tłumaczył, branża influencerów z każdym rokiem coraz bardziej się profesjonalizuje. - Ludzie ci wiedzą, że budowanie marki w tej branży zajmuje miesiące, albo i lata, a można ją zniszczyć jednym postem. Należy przekazywać wartościowe treści, by zaistnieć w świadomości odbiorcy - tłumaczył Artur Roguski. - Tak, jak kiedyś z podziwem patrzono na gwiazdy kina czy estrady, tak dziś ich miejsce zajmują powoli influencerzy. 

***

Tytuł audycji: TOP - Trochę Optymizmu Popołudniem

Prowadzi: Kuba Marcinowicz

Materiał przygotowała: Agata Nowotnik

Data emisji: 09.02.2021

Godzina emisji: 18.13

kd

Czytaj także

Drony pomogą w walce z koronawirusem?

Ostatnia aktualizacja: 16.11.2020 21:13
Drony mają pomóc walce z COVID-19 zarówno służbie zdrowia, jak i policji. Będą m.in. przewozić próbki i krew do badań między dwoma warszawskimi szpitalami.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Podpis elektroniczny - czy jest bezpieczny i do czego służy?

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2020 11:11
Podpis elektroniczny w czasie pandemii wydaje się doskonałym sposobem, by załatwić wszelkie sprawy urzędowe. Jak się okazuje są dwa rodzaje e-podpisów, co się za nimi kryje?
rozwiń zwiń