Jak produkować muzykę i skutecznie ją promować?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2022 11:51
"Muzyka - Media - Marketing" - to organizowana już po raz czwarty w Łodzi konferencja naukowo-artystyczna. W ramach dwudniowych spotkań i wykładów na żywo, a także online, wystąpią goście zajmujący się krytyką muzyczną i dziennikarstwem, m.in. związani z Polskim Radiem.
Jak samodzielnie produkować muzykę, a potem ją promować, unikając pułapek showbiznesu?
Jak samodzielnie produkować muzykę, a potem ją promować, unikając pułapek showbiznesu?Foto: shutterstock/Tippman98x

To wydarzenie kierowane przede wszystkim do studentów, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z mediami. - Prelekcje kierujemy głównie do osób z naszego Instytutu Mediów i Produkcji Muzycznej. Zajmujemy się też produkcją wydarzeń muzycznych, więc staramy się łączyć te tematy - podkreślała gość Czwórki, Alicja Janowska, współorganizator wydarzenia. 

Prelegentami będą specjaliści, m.in. związani na co dzień z Polskim Radiem. - Piotr Matwiejczuk, dziennikarz muzyczny, krytyk i publicysta, opowie o trudnej sztuce tworzenia radia i programów radiowych, a Mateusz Ciupka - autor "Szafy Melomana", podcastu o muzyce klasycznej - wytłumaczy, po co nam właśnie takie podcasty - wymieniała Alicja Janowska w rozmowie z Czwórką. Prelekcje, jak podkreślała, dotyczyć mają także krytyki muzycznej.

Drugi dzień konferencji rozpocznie się więc od wysłuchania wykładu Doroty Kozińskiej, tłumacza, pisarki, krytyka. - Gość zdradzi, "jak zachować twarz", czyli opowie o problemie niezależności w krytyce muzycznej - tłumaczyła Alicja Janowska. - W obszarze tej tematyki gościem będzie także m.in. pani Joanna Grotkowska, dziennikarka związana od wielu lat z Programem 2 Polskiego Radia, która skupi się na tym, jakimi kanałami podąża dzieło muzyczne. Prelegentem podczas warsztatów będzie też Bartek Kozielski, który stoi m.in. za reżyserią i produkcją studia muzycznego Accantus i opowie o tym, jak nie przegrać samemu ze sobą w show-biznesie.

Posłuchaj
05:09 _PR4_AAC 2022_02_21-08-15-52.mp3 O wydarzeniu "Muzyka - Media - Marketing" opowiada Alicja Janowska (Pierwsze słyszę/Czwórka)

Jak tłumaczyła gość Czwórki, w wydarzeniu - zarówno online jak i na żywo - udział będzie mógł wziąć właściwie każdy. Konferencja odbędzie się 22 lutego. - Po warsztatach będzie można spotkać się z prelegentami, zadać  im pytania, uzyskać informacje dotyczące nurtujących nas zagadnień - podkreślała Alicja Janowska. 

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Alicja Janowska (organizator, Koło Naukowe Akademii Muzycznej w Łodzi "Piąte Koło u Wozu")

Data emisji: 21.02.2022

Godzina emisji: 08.15

kd

Czytaj także

Animafest opanowuje Gdańsk. Animacje to nie tylko filmy dla dzieci

Ostatnia aktualizacja: 14.10.2021 11:10
Wybrane kina Gdańska od dziś goszczą Międzynarodowy Festiwal Animacji Animafest. To już 7. odsłona tego wydarzenia. W programie stałe punkty, wyczekiwane przez fanów, ale przede wszystkim najnowsze produkcje nagradzane w Sundance, Cannes czy Annecy - największych światowych festiwalach. 
rozwiń zwiń