Jakub Popielecki W kinie Bessona jest pewien rodzaj szczerości, romantyzmu i wewnętrznego dziecka, których reżyser nigdy w sobie nie zabił
- Besson postanowił przemysł filmowy we Francji usprawnić, tak aby kino stało się bardziej znośne, przyjazne i zabawowe. W jego twórczości jest nawiązanie do kina gatunków, a zaczynał jako reżyser filmów reklamowych i niezależnych. - wyjaśnia krytyk filmowy Jakub Popielecki. - Filmy francuskiego neobaroku, w tym obrazy Bessona, są niezwykle dynamiczne. Widać tu inspiracje nie tylko estetyką teledysku, ale także kinem Hong Kongu i amerykańskim - dodaje zaproszony ekspert.
Jak oceniają Jakub Popielecki i Błażej Hrapkowicz, jednym z najodważniejszych filmów Bessona jest niedoceniony przez krytykę "Wielki błękit". - Ten film zrobił jego karierę. Tu reżyser połączył postmodernistyczno-teledyskowo estetykę z poważniejszym tematem - podkreśla Jakub Popielecki i tłumaczy, dlaczego obraz ten jest też najbardziej osobistym filmem w dorobku Bessona. W "Hrapkowidzu" filmowi eksperci rozmawiają też o jego innych superprodukcjach: "Nikicie", "Lucy", "Leonie zawodowcu" i "Piątym elemencie". Czy podobny efekt świeżości z tych filmów znajdziemy też w najnowszej komiksowej produkcji Bessona, "Valerian i miasto tysiąca planet"?
Luc Besson: chciałbym mieszkać na innej planecie
W tym wydaniu "Hrapkowidza" Beata Kwiatkowska rozmawia też z aktorami najnowszego obrazu Kuby Czekaja "Królewicz Olch".
Zapraszamy do wysłuchania nagrań audycji.
***
Tytuł audycji: Hrapkowidz
Prowadzi: Błażej Hrapkowicz
Gość: Jakub Popielecki (filmweb.pl)
Data emisji: 13.08.2017
Godzina emisji: 14.07
jsz