Pierwsze prawo restauracji: nie zadzieraj z kelnerem
Ten podręcznik obsługi, podejścia do gościa, jest wprawdzie adresowany do profesjonalistów z branży gastronomicznej, ale doskonale nadaje się także do czytania dla wszystkich tych, którzy są przez branżę gastronomiczna karmieni i obsługiwani. Mimo, że autorzy nazywają kelnera "specjalistą ds. sprzedaży" i promują aktywną sprzedaż, absolutnie nie stoi to w sprzeczności z interesem klientów. - Uważamy, że w sprzedaży chodzi o proponowanie tego, czego gość by chciał, a nie tego, co my chcielibyśmy mu sprzedać - tłumaczyła Patrycja Siwiec.
Z książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii" dla przedstawiciel branży gastronomicznej płynie rada, że kluczem do sukcesu jest szkolenie i kontrola. - W każdej branży należy się doskonalić, i gastronomia nie jest tutaj wyjątkiem. To jest rola menadżera, żeby to zorganizować, wytyczyć ścieżki działania, a później to wdrażać. A częścią wdrażania jest również kontrola. Trzeba ufać, ale i kontrolować, do momentu aż wszystko jest wykonane zgodnie z wytycznymi. Dlatego standardy serwisu trzeba rozpisać. To jest rola menadżera - podkreślał Adam Pawłowski.
Dlaczego po skończonym posiłku kelner nie powinien pytać "Czy smakowało?"? Jakie inne błędy wytykają obsłudze w restauracjach autorzy poradnika? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: Droga przez mąkę
Prowadzi: Łukasz Modelski
Goście: Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski (współautorzy książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii")
Data emisji: 10.03.2018
Godzina emisji: 12.00
pg/mko