"Kelner nie powinien pytać, czy jedzenie nam smakowało"

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 17:40
- Chcieliśmy wskrzesić słowo "gościnność". Bo ona jest w nas, Polakach. Często jednak bywa tak, że wychodząc z domu zapominamy o niej. A chodzi o to, żeby gościnność mieć ciągle w sobie, dzielić się nią, a już w restauracji jest to szczególnie ważne - mówili Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski, współautorzy książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii".
Audio
  • Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski o sztuce dobrej obsługi w gastronomii (Droga przez mąkę/Dwójka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Africa Studio/Shutterstock

kelner pixabay 1200.jpg
Pierwsze prawo restauracji: nie zadzieraj z kelnerem

Ten podręcznik obsługi, podejścia do gościa, jest wprawdzie adresowany do profesjonalistów z branży gastronomicznej, ale doskonale nadaje się także do czytania dla wszystkich tych, którzy są przez branżę gastronomiczna karmieni i obsługiwani. Mimo, że autorzy nazywają kelnera "specjalistą ds. sprzedaży" i promują aktywną sprzedaż, absolutnie nie stoi to w sprzeczności z interesem klientów. - Uważamy, że w sprzedaży chodzi o proponowanie tego, czego gość by chciał, a nie tego, co my chcielibyśmy mu sprzedać - tłumaczyła Patrycja Siwiec.

Z książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii" dla przedstawiciel branży gastronomicznej płynie rada, że kluczem do sukcesu jest szkolenie i kontrola. - W każdej branży należy się doskonalić, i gastronomia nie jest tutaj wyjątkiem. To jest rola menadżera, żeby to zorganizować, wytyczyć ścieżki działania, a później to wdrażać. A częścią wdrażania jest również kontrola. Trzeba ufać, ale i kontrolować, do momentu aż wszystko jest wykonane zgodnie z wytycznymi. Dlatego standardy serwisu trzeba rozpisać. To jest rola menadżera - podkreślał Adam Pawłowski.

Dlaczego po skończonym posiłku kelner nie powinien pytać "Czy smakowało?"? Jakie inne błędy wytykają obsłudze w restauracjach autorzy poradnika? O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Droga przez mąkę

Prowadzi: Łukasz Modelski

Goście: Patrycja Siwiec i Adam Pawłowski (współautorzy książki "Gościnność. Sztuka dobrej obsługi w gastronomii")

Data emisji: 10.03.2018

Godzina emisji: 12.00

pg/mko

Czytaj także

Pierwsze prawo restauracji: nie zadzieraj z kelnerem

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2016 14:00
– Niezbyt dobrze jest podpaść komuś, kto nas karmi – mówił Jakub Milszewski, współautor książki "Gastrobanda. Wszystko, co powinieneś wiedzieć zanim wyjdziesz coś zjeść".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Noma. Słynna kopenhaska restauracja w wersji 2.0

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2018 13:23
- Tak jak Noma była o kuchni ultralokalnej, tak Noma 2.0 jest o składnikach całej Skandynawii - mówiła w Dwójce dziennikarka kulinarna Małgorzata Minta, która odwiedziła nową siedzibę jednej z najsłynniejszych restauracji na świecie.
rozwiń zwiń