Dorota Landowska: moja Waria to odpowiedzialna gospodyni - Teatr nadal ma siłę przenoszenia widza w inny wymiar. Kochamy scenę, dobrze się na niej czujemy, dziękujemy, że możemy tam być i grać. A publiczność tak licznie przychodzi nas zobaczyć - mówiła na antenie Dwójki aktorka Dorota Landowska, grająca postać Warii w "Wiśniowym sadzie" Antoniego Czechowa. Zobacz więcej na temat: Dorota Landowska Paweł Siwek Dwójka
Dorota Landowska: aktorzy lubią grać Czechowa W premierowym "Wiśniowym sadzie" Antoniego Czechowa w Teatrze Polskim w Warszawie, do którego niedawno dołączyła, 19 listopada zagra Warię. Dorocie Landowskiej bardzo zależy na tym, aby postać Warii była niejednoznaczna. - Chcę, żeby Waria była postacią z krwi i kości, którą dotykają wszystkie sytuacje opisane przez autora - wyznaje. Zobacz więcej na temat: Martyna Podolska Dorota Landowska TEATR Zofia Stryjeńska
"Czarny mnich". Szaleństwo filozofa Antoni Czechow o swojej opowieści "Czarny mnich" (1894) napisał, że to opowieść o manii wielkości. Zobacz więcej na temat:
Twórczość Antoniego Czechowa to jest fenomen Dramaty Antoniego Czechowa są nieskończonym źródłem inspiracji dla twórców teatru, wciąż zachwycają. Może dlatego, że pomimo upływu wielu lat wciąż są aktualne, opowiadają o nas samych. Zobacz więcej na temat: Martyna Podolska literatura TEATR KULTURA
Matka, siostra i wielbicielki. Czechow i kobiety Najważniejszymi kobietami życia Czechowa była jego matka, żona Olga i młodsza siostra Masza - mówiła na antenie Dwójki Sylwia Frołow, autorka książki "Antonówki". - Olga i Masza żyły jak siostry i większość życia przeżyły razem. Pół wieku życia bez mężczyzny, którego obie kochały tak samo. Ja w książce piszę, że były wdowami po tym samym mężczyźnie. Zobacz więcej na temat: kobieta Dorota Gacek Dwójka
Mapa Krzysztof Kieślowski – Zofia Rydet – Bisz/Radex – Patryk Bułhak – Dominika Słowik – Antoni Czechow – Ella Fitzgerald. Zobacz więcej na temat: Alternatywa fotografia Krzysztof Kieślowski wystawa kino
Całkiem nowy polski Czechow - Kiedy Polscy reżyserzy młodszego pokolenia chcą opowiedzieć o dzisiejszym świecie tekstem Czechowa, to jednak bardzo mocno go przepisują. Rosjanie po prostu ubierają aktorów w kostium – nie ma tam zgrzytu między tekstem a stylem scenograficzno-kostiumowym. I nikogo nie oburza, gdy Czechow jest wystawiony we współczesnym kostiumie - mówiła Agnieszka Lubomira Piotrowska, autorka nowego wydania prawie wszystkich dramatów wybitnego rosyjskiego twórcy. Zobacz więcej na temat: tłumacz literatura KSIĄŻKA Katarzyna Hagmajer-Kwiatek TEATR
"Trzy siostry" w Teatrze Polskim W drugiej odsłonie cyklu słuchowisk "Europa po polsku" - przygotowanym przez Teatr Polski w Warszawie we współpracy z 2 Programem Polskiego Radia – wysłuchaliśmy słynnego dramatu Antoniego Czechowa w nowym przekładzie Agnieszki Lubomiry Piotrowskiej. Zobacz więcej na temat: Teatr Polski w Warszawie TEATR KULTURA Małgorzata Szymankiewicz
Antoni Czechow "Trzy siostry" W niedzielę 17 marca o godz. 16.00 "Trzy siostry" będzie można zobaczyć na scenie Teatru Polskiego w Warszawie oraz usłyszeć w radiowej Dwójce. Przygotowaliśmy również transmisję wideo tego wydarzenia (do obejrzenia na stronie Dwójki oraz na jej profilu FB). Zobacz więcej na temat: Polecamy RepertuarTeatruPR2019 Teatr Polskiego Radia Teatr Polski w Warszawie
"Trzy siostry" Czechowa. Dramat bolesny i zawsze aktualny - Po premierowych pokazach tej sztuki w Moskwie donoszono, że płakały na widowni niewierne żony - o arcydziele Antona Czechowa opowiadała w Dwójce tłumaczka Agnieszka Lubomira Piotrowska. Zobacz więcej na temat: TEATR KULTURA
Tomasz Man: w "Trzech siostrach" wszyscy są na jakimś nerwie - Wydaje mi się, że Czechow grany jest często za wolno – podkreślał Tomasz Man, opowiadając o reżyserowanym przez siebie spektaklu według "Trzech sióstr". Słynny dramat rosyjskiego twórcy będzie bohaterem drugiej odsłony cyklu słuchowisk "Europa po polsku", przygotowywanym przez Teatr Polski w Warszawie we współpracy z radiową Dwójką. Zobacz więcej na temat: literatura Tomasz Man Kinga Michalska KULTURA TEATR
Świat dramatów Antoniego Czechowa W audycji porozmawiamy o dramaturgii rosyjskiego twórcy w związku z kolejną odsłoną cyklu "Europa po polsku", w której usłyszymy "Trzy siostry". Zobacz więcej na temat:
"Cztery opowiadania prowincjonalne". Słuchowisko Antoniego Czechowa w adaptacji i reżyserii Jana Warenyci Słuchowisko „Cztery opowiadania prowincjonalne” powstało na podstawie opowiadań "Końskie nazwisko” i "Żywa chronologia w przekładzie Jerzego Wyszomirskiego, "Pogotowie ratunkowe ” w przekładzie Janiny Brzechwy oraz "Fujarka” w przekładzie Marii Mongirdowej. Zobacz więcej na temat: Polecamy Marian Opania Jan Warenycia Teatr Polskiego Radia TEATR słuchowisko Elżbieta Kijowska Krzysztof Wakuliński Andrzej Mastalerz Wojciech Żołądkowicz
"Księżniczka w futerale" Antoniego Czechowa w radiowej Jedynce Kontrabasista Smyczkow doznał wielkiego zaszczytu wystąpienia z krótkim koncertem dla monarchy. Po drodze do pałacu muzyk postanowił się wykąpać w pobliskiej rzece. Pławiąc się w wodzie zauważył piękną dziewczynę łowiącą ryby na drugim brzegu rzeki. Widok ten tak go zaabsorbował, że nie spostrzegł grupki złodziei, którzy ukradli mu ubranie. Zobacz więcej na temat: słuchowisko Teatr Polskiego Radia KULTURA
"Nieznana historia" Antoniego Czechowa w radiowej Jedynce Znany profesor medycyny znajdując się u progu jesieni swojego życia dokonuje bilansu swych dokonań i doświadczeń. Zobacz więcej na temat: słuchowisko
Weekend z Czechowem. Dwie premiery w Jedynce W sobotę i w niedzielę tuż po 21.05 zapraszamy Państwa na dwie premiery w Teatrze Polskiego Radia zrealizowane na podstawie opowiadań Antoniego Czechowa - mistrza krótkiej formy. Pierwszym słuchowiskiem jest "Nieznana historia" w adaptacji radiowej i reżyserii Waldemara Modestowicza, natomiast dzień później, w niedzielę 15 października - premiera "Księżniczki w futerale" w adaptacji i reżyserii Igora Gorzkowskiego. Zobacz więcej na temat: Polecamy Waldemar Modestowicz Maciej Kubera
Towarzystwo Druga prawie pewność – jeśli ziemniaczana stonka w wytwornych okularach „podeprze” czymś Czechowa, a to przecież na scenie jest nieuchronne - będą to „podpórki” co najwyżej zapałczane. Zobacz więcej na temat: Paweł Głowacki TEATR literatura