Nowe etykiety ułatwią życie klientom - Jestem konsumentem i mam prawo do informacji. Jeżeli czegoś nie mogę przeczytać, to tego nie kupuję - mówi Dariusz Łomowski z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Zobacz więcej na temat: Bogdan Sawicki prawo UOKiK
Poranne Rozmaitości 25.10.2014 r. W audycji m.in.: Wyobrażenia konsumentów o świecie nowych technologii w 2025 roku. Zobacz więcej na temat: Paryż ekonomia praca
UOKiK wszczął postępowanie sprawdzające wobec PGNiG UOKiK sprawdza czy PGNiG realizuje jego decyzje zakazujące stosowania w umowach z odbiorcami niekorzystnych dla nich klauzul. Dotyczy to także odbiorców detalicznych. Zobacz więcej na temat: PGNiG prawo UOKiK
Zmiany w prawie konsumenckim: kto na nich zyska? Już 25 grudnia tego roku wejdzie w życie znowelizowane prawo konsumenckie, które ma zwiększyć ochronę klientów i pomóc im w dochodzeniu swoich roszczeń. Organizacje konsumenckie zainicjowały na ten temat kampanię informacyjną, skierowaną również do przedsiębiorców. Debatę publiczną prowadzi też Europejskie Centrum Konsumenckie. Zobacz więcej na temat: e-commerce prawo przedsiębiorca zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci
Przedsiębiorcy na gorszej pozycji niż konsumenci Niemal każdy przedsiębiorca podjął w swoim życiu decyzję o zakupie produktu finansowego, której potem żałował. Tak wynika z badania przeprowadzonego na grupie 300 osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Zobacz więcej na temat: przedsiębiorca finanse prawo
Raport UOKiK: jak oszukiwano konsumentów w 2013 r Jak wynika z raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wciąż setki tysięcy Polaków musi korzystać z pomocy rzeczników konsumentów. W 2013 roku musieli oni interweniowali najczęściej w sprawie zakupu odzieży i obuwia, problemów z usługami telekomunikacyjnymi, finansowymi, dostawą energii oraz zakupem sprzętu RTV i AGD. Zobacz więcej na temat: handel UOKiK
Jak czytać etykiety? Na każdym produkcie, który wprowadzany jest do sprzedaży, możemy znaleźć etykietę, która zawiera kod kreskowy i składniki. Szkopuł w tym, że większość z nas ich albo nie czyta, albo nie rozumie, co zawierają. Zobacz więcej na temat: Czwórka Komisja Europejska Patryk Kuniszewicz Unia Europejska
Nowe prawa konsumentów. Lepsza ochrona dla klientów, problemy dla przedsiębiorców Przedsiębiorcy szykują się do wejścia w życie nowej ustawy o prawach konsumenta. Zacznie obowiązywać 25 grudnia. Nowe prawo wprowadzi wiele istotnych zmian m.in. w zasadach zakupów na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorcy. Dla konsumentów te przepisy oznaczają więcej praw i lepszą ochronę, dla przedsiębiorców więcej problemów. Zobacz więcej na temat: prawo reklamacja
Poranne Rozmaitości 25.09.2014 r. W audycji m.in.: Nowe przepisy o prawach konsumenta mają wejść w życie 25 grudnia. Nowa ustawa wprowadzi wiele istotnych zmian zarówno dla konsumentów, jak i dla przedsiębiorców. Zobacz więcej na temat: wołowina obligacje KRUS
Konsumenci będą mieli więcej praw, a firmy nowe obowiązki Znowelizowane prawo konsumenckie pomoże klientom w dochodzeniu swoich roszczeń. Nowela wchodzi w życie 25 grudnia, a pojawienie się nowych przepisów poprzedzi kampania informacyjna przeprowadzona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: NBP przedsiębiorca UOKiK
Tajwan: dyrektor koncernu pije skażony olej Szef tajwańskiego koncernu, który sprzedawał w całej Azji skażony olej do smażenia, wypił całą szklankę tłuszczu, by się pokajać przed opinią publiczną i przekonać ją, że nie jest szkodliwy dla zdrowia. Zobacz więcej na temat: Azja Tajwan żywność
Skarg na telekomy przybywa. Jak dochodzić swoich praw? Coraz częściej skarżymy się na działalność operatorów telekomunikacyjnych. Jak wynika z najnowszych danych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w 2013 roku do rzeczników konsumentów takich skarg wpłynęło aż 53 tys. Zobacz więcej na temat: internet prawo telefonia komórkowa telekomunikacja telekomunikacja mobilna
UOKiK ukarał spółkę Lama Gold za pokazy pościeli Ponad 57,6 tys. zł kary ma zapłacić spółka Lama Gold, która sprzedaje m.in. pościel wełnianą na pokazach organizowanych w świetlicach i domach kultury - podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: firma UOKiK
Nastroje konsumenckie znów się pogorszyły. Kolejny miesiąc z rzędu Sierpień tego roku był drugim z kolei miesiącem, w którym nastroje konsumenckie, ocenianie na podstawie wskaźników syntetycznych, pogorszyły się - wynika z opublikowanych w piątek badań GUS. Zobacz więcej na temat: gus
Upadłość konsumencka: łatwiej będzie wyplątać się z długów Kończą się prace nad nowelizacją prawa upadłościowego i naprawczego, która zwiększy dostęp do tzw. upadłości konsumenckiej. Zmiana prawa może przynieść ulgę tysiącom Polaków, którzy mają problem ze spłacaniem swoich zobowiązań. Odpowiedzią banków na tę nową sytuację prawną jest pilotażowy program wyciągania z kłopotów finansowych osób nadmiernie zadłużonych. Ma on ruszyć jesienią. Zobacz więcej na temat: bank NBP upadłość konsumencka
Konsumenci skarżą się do UOKiK na potęgę W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa przeprowadziła blisko 22 tysiące kontroli, z czego ponad 3 tysiące w wyniku zawiadomień niezadowolonych klientów. Najwięcej zgłoszeń dotyczyło jakości obuwia, odzieży i sprzętu AGD-RTV. Zobacz więcej na temat: prawo UOKiK
Spółki sprzedające na pokazach ukarane przez UOKiK Kary za ukrywanie handlowego celu pokazów nałożył UOKiK na powiązane ze sobą osobowo spółki: Eco-Vital i Mat-Medic. Według Urzędu, obie wprowadzają w błąd konsumentów, zapraszając ich na imprezy i nie informując, że chodzi na nich o sprzedaż. Zobacz więcej na temat: sprzedaż UOKiK
Jak oszukują przy wynajmie aut: lista firm i sposobów Komisja Europejska udostępniła ostatnio list, który wysłany został do sześciu międzynarodowych firm wynajmujących samochody i oferujących swoje usługi konsumentom we wszystkich państwach Unii. W piśmie Komisja zażądała zaprzestania stosowania praktyk dyskryminujących klientów ze względu na kraj ich zamieszkania. Oto lista firm i niedozwolonych chwytów. Zobacz więcej na temat: samochody Unia Europejska