Polskie Radio
Section05

moda

Biznes modowy ma dość koronawirusa. Stawia na "wibrujące róże" i "niedbałe kardigany"

Wart dziesiątki miliardów dolarów biznes modowy też ma dosyć koronawirusa. Jak pisze agencja Reuter, jego przedstawiciele - projektanci i handlowcy zauważyli, że po roku chodzenia w pastelowych ubraniach wypoczynkowych, kupujący ubrania wybierają style z kwiatowymi nadrukami, hasłami dobrego samopoczucia i biżuterią, symbolizującymi nadzieję i powracający optymizm.
Zobacz więcej na temat:  GOSPODARKA firmy biznes koronawirus

Od jedwabnych pończoch do garnituru – o ewolucji męskiej mody

Patrząc na mężczyzn uwiecznionych na XVI i XVII-wiecznych obrazach – odzianych w pończochy i kokardki, z peruką na głowie i grubą warstwą pudru na twarzy – można dojść do wniosku, że niekiedy stroili się bardziej niż ówczesne kobiety. O tym, co te stroje symbolizowały i jak doszło do tego, że panowie porzucili aksamitne, haftowane kamizelki na rzecz stonowanych garniturów, opowiedział w "Leniwym przedpołudniu" Krzysztof Łoszewski, projektant mody i kostiumograf.
Zobacz więcej na temat:  STYL ŻYCIA Anna Popek Trójka mężczyzna