Pośrednictwo zamiast sklepu online. UOKiK dopatrzył się nieuczciwych praktyk i nałożył karę Prezes UOKiK nałożył ponad 100 tys. zł kary na spółkę Bak Drop za nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Według Urzędu, brakowało jasnej informacji, że konsument kupuje u pośrednika. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA konsument e-commerce sprzedaż handel internetowy
Za wykorzystywanie przewagi kontraktowej kara do 3 proc. obrotu. UOKiK stawia zarzuty Carrefour Polska Prezes UOKiK postawił zarzuty spółce Carrefour Polska; zastrzeżenia budzi nieuzasadnione pobieranie opłat od kontrahentów za transport towarów z magazynu centralnego do sklepów sieci - podał Urząd. Za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej grozi kara do 3 proc. obrotu. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA carrefour sieć handlowa firma
Kryptoreklama w mediach społecznościowych. Na co trzeba uważać? Odpłatna promocja produktów czy usług bez wyraźnego wskazania, że są to treści sponsorowane, nie powinna mieć miejsca. Wprowadza konsumentów w błąd i stanowi nieuczciwą praktykę rynkową. A jednak się zdarza. Na co powinni zwracać uwagę konsumenci, aby nie dać się nabrać nieuczciwym reklamodawcom? Zobacz więcej na temat: Roman Czejarek reklama reklama w internecie media społecznościowe Instagram oszustwa influencerzy społeczeństwo
10 mln zł kary za usuwanie dowodów i utrudnianie przeszukania. UOKiK bezlitosny dla Euro-net i Jura Poland Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów za utrudnianie przeszukania nałożył kary: 10 mln zł na Euro-net oraz 1 mln zł na Jura Poland - poinformował UOKiK. Jak dodano, chodzi o usunięcie wiadomości z komunikatorów na telefonach służbowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA kontrola ekspres do kawy sklep
Rezygnacja z wakacji. Nieudany wyjazd. Jakie prawa ma konsument? Mamy zarezerwowane wczasy w Grecji, ale boimy się na nie wylecieć w związku z pożarami. Czy możemy zrezygnować z wyjazdu nie ponosząc żadnych kosztów? Wyjechaliśmy na urlop, ale na miejscu okazało się, że zamiast w hotelu czterogwiazdkowym zostaliśmy zakwaterowani w ośrodku, który ma tylko dwie gwiazdki. Co wówczas możemy zrobić? W audycji "Cztery pory roku" mówiliśmy o prawach konsumenta związanych z wyjazdami wakacyjnymi. Zobacz więcej na temat: turystyka Sława Bieńczycka reklamacja odszkodowanie wakacje biuro podróży
Zalando, Booking i Travelist z zarzutami naruszania zbiorowych interesów konsumentów. UOKiK interweniuje Prezes Urzędu Tomasz Chróstny postawił spółkom Zalando, Booking i Travelist zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara do 10 proc. obrotu - przekazał w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA platforma zakupowa konsument
UOKiK ostrzega internetowych sprzedawców przed nieuczciwymi promocjami. Grożą im dotkliwe kary UOKiK wyjaśnia, czy platformy internetowe iGenius, Dream Trips i Jifu nie naruszają zbiorowych interesów konsumentów - poinformował w środę Urząd. UOKiK monitoruje rynek pod kątem występowania nielegalnych systemów promocyjnych typu piramida. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA internet e-commerce oszustwa
Ponad 5 mln zł kary za kryptoreklamę na Instagramie. Prezes UOKiK: nadszedł czas, by egzekwować zasady Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. Decyzje dotyczą jednego z liderów branży suplementów diety - spółki Olimp Laboratories oraz trojga influencerów z branży fitness. To pierwsze kary nałożone zarówno na twórców, jak i na reklamodawcę za nieprawidłowe oznaczanie treści reklamowych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA internet influencer marketing influencer reklama media społecznościowe POLSKA
Prezes UOKiK: jako konsumenci stajemy się liczbami wśród algorytmów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zachęca do świadomego podejmowania decyzji zakupowych. W audycji "W otwarte karty", emitowanej jednocześnie w Programie 1 Polskiego Radia i w TVP Info, prezes UOKiK mówił, że oferty powinno się porównywać. Zobacz więcej na temat: POLSKA społeczeństwo Tomasz Chróstny Małgorzata Raczyńska-Weinsberg
Wzrost cen silosów zbożowych. UOKiK bada sprawę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bada, czy wzrost cen silosów zbożowych to efekt niedozwolonego porozumienia ograniczającego konkurencję. W sprawie wszczęto postępowanie wyjaśniające. Przeszukano siedziby dwóch firm - podał UOKiK. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA POLSKA rolnictwo zboże konkurencja
UPC pobierało pieniądze za niezamówione usługi? Tak uważa UOKiK Prezes UOKiK postawił UPC Polska zarzuty dotyczące narzucania klientom nowych, niezamawianych produktów i wyższej ceny bez ich zgody. Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu – zaznaczono. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA telekomunikacja internet operator zmowa cenowa
Biedronka naruszyła interesy konsumentów? Prezes UOKiK: komunikowane korzyści mogły wprowadzać w błąd Prezes UOKiK postawił Jeronimo Martins Polska, właścicielowi sieci Biedronka, zarzuty w sprawie promocji z grudnia 2022 r. UOKiK uważa, że informacje o promocji mogły wprowadzać w błąd, naruszając zbiorowe interesy konsumentów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA konsument promocja
UOKiK nałożył karę na Polmediq za fikcyjne "badanie odporności". Chodzi o świadome wprowadzanie klienta w błąd Prezes UOKiK nałożył karę 90 tys. 952 zł dla Polmediq m.in. za zapraszanie konsumentów na bezpłatne badania, nie informując, że spotkania mają charakter handlowy i są prowadzone przez handlowca a nie lekarza - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA konsument senior
PORADNIK Promocje, czy tylko czyszczenie magazynów? Wyjaśniamy, jakie sztuczki stosują latem sprzedawcy Wakacje to nie tylko czas urlopów, to także moment kiedy sprzedawcy ogłaszają wyprzedaże na swoje produkty. Jak nie dać się oszukać i gdy już do tego doszło reklamować cenę i produkt na podstawie unijnej dyrektywy Omnibus? Tłumaczymy w naszym materiale. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA promocja dyrektywa UE oszustwa handel
Trudna sytuacja na rynku malin. Prezes UOKiK: nie mamy dowodów na zmowę cenową - Wyniki dotychczasowych analiz nie dają podstaw do twierdzenia, że trudna sytuacja producentów malin w bieżącym sezonie jest wynikiem zmowy przez skupy. Stwierdziliśmy zróżnicowanie cen między nimi - powiedział prezes Urzęd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny w audycji "Ekspres Gospodarczy" w Programie 1 Polskiego Radia. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA
Trudna sytuacja na rynku malin. UOKiK nie znalazł dowodów na zmowę cenową Brak jest podstaw do twierdzeń, że trudna sytuacja na rynku malin może być wynikiem zmowy cenowej skupów lub przetwórców - wskazał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przedstawił wyniki kontroli w blisko 60 skupach i u pięciu największych przetwórców. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA rolnictwo zmowa cenowa owoce
WP Pilot narusza interesy konsumentów. UOKiK stawia zarzuty Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty naruszenia zbiorowych interesów konsumentów spółce Netwizor, która udostępnia na żywo rozgrywki sportowe. Jak wyjaśnił prezes UOKIK Tomasz Chróstny, prowadzi ona serwis WP Pilot, umożliwiający oglądanie telewizji online, w tym kanałów transmitujących sportowe rozgrywki na żywo. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA telewizja POLSKA społeczeństwo tv
"W samo południe". Tomasz Chróstny gościem Programu 1 Polskiego Radia Z prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów porozmawiamy o trwających kontrolach skupów i przetwórni owoców miękkich, głównie malin. Do słuchania audycji o godz. 12.20 zaprasza Krzysztof Świątek. Zobacz więcej na temat: Tomasz Chróstny owoce