"Zwolnić nauczycieli, niech uczą nas roboty!"

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2018 14:40
- Nazwa naszego projektu ma zwrócić uwagę na niego, bo oczywiście robot nie zastąpi nauczycieli, tym bardziej dlatego, że uczy tylko matematyki - mówi Julia Roszko, współautorka projektu. 
Audio
  • O projekcie "Zwolnić nauczycieli, niech uczą nas roboty" opowiadają autorzy wynalazku (Stacja Nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Uczniowie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Białostockiej wymyślili, że w nauce matematyki może pomóc elektroniczny krab-robot, któremu ma towarzyszyć tablica LCD. 

- Koncepcja pt. "Zwolnić nauczycieli, niech uczą nas roboty!" to robot wzorowany na wyglądzie kraba - mówią autorzy koncepcji. - Projekt edukacyjny kierowany jest do dzieci 5-10 lat. Ma wspierać kształcenie najmłodszych pokoleń - dodają. 

Julia Roszko, Rafał Grabowski i Michał Dziekoński wbudowali w robota 8 silników i czujnik ruchu, skorzystali z drukarki 3D. Jak to wszystko działa? Kiedy robot tupnie nogą, a kiedy podskoczy z radości? O tym w materiale reporterskim.

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał: Maciej Oswald 

Data emisji: 31.08.2018

Godzina emisji: 12.34

pj/ac

Czytaj także

Innowatorski wózek, wznoszący na wysokości

Ostatnia aktualizacja: 02.12.2016 13:50
3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnością, a w "Stacji Nauka" prezentujemy Wam prototyp zmodernizowanego wózka inwalidzkiego autorstwa Michała Zwierza.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Młody Innowator. Jak uczniowie-naukowcy zmieniają świat?

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2018 15:49
Zakończył się 11. konkurs Młody Innowator pod hasłem "Mam pomysł na innowacyjne rozwiązanie". Wygrał projekt "Aparat zdrowia" Katarzyny Chrapko, a wydarzenie odbyło się pod patronatem Polskiego Radia.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Światowy Dzień Wiatru. Zgadnij, co teraz wieje?

Ostatnia aktualizacja: 15.06.2018 14:53
Wiatr to poziomy ruch cząsteczek powietrza. Jednak okazuje się, że rodzajów wiatru jest bardzo wiele. Jak je rozpoznać, jak nazwać?
rozwiń zwiń