Reklama na fejsie - to nie rekomendacja od przyjaciela

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2019 13:33
- Reklam w internecie, w serwisach społecznościowych często nie odbieramy jako reklamy, nie traktujemy jej w kontekście manipulacji - mówi Katarzyna Sanak-Kosmowska z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. 
Audio
  • Katarzyna Sanak-Kosmowsk wyjaśnia jak działa reklama w internecie (Stacja nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Foto: Shutterstock

Przy reklamie tradycyjnej sprawa wydaje się prosta - mamy w niej przykłady typowej manipulacji, sztukę układania produktów na półkach, dołącza do niej marketing sensoryczny. Inaczej jednak wygląda sprawa reklamy w internecie. 

- W mediach społecznościowych wiele możemy zrzucić na pliki "cookies", ale wielokrotnie sami dzielimy się informacjami o sobie - mówi ekspertka w rozmowie z Patrykiem Kuniszewiczem. - Dziś 70 procent badanych przyznaje, że lubi mieć ofertę dostosowaną do swych potrzeb, spersonalizowaną. Firmy wykorzystują to do kreowania reklam, które trafiają w nasz gust - dodaje. 

Czy dziś reklama tradycyjna ma sens? Czy taki marketing działa? Jak dziś szukamy informacji? Jak korzystamy z rekomendacji? Czym jest  prywatność w dzisiejszych czasach i co zrobić, aby nasz konsumencki wybór był wyborem świadomym? 

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Gość: Katarzyna Sanak-Kosmowska (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Marketingu)

Data emisji: 26.02.2018

Godzina emisji: 12.16

pj/kd

Czytaj także

Szyldy na blachach, napisane flamastrem - polska reklama z lat 90.

Ostatnia aktualizacja: 24.11.2014 08:00
Font o nazwie "Golonka", stworzony na podstawie napisu sprzed 30 lat nad barem? To efekt badania projektantów nad designem, typowym dla lat 90.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Nowe badania naukowców: śniadanie nie jest najważniejszym posiłkiem dnia?

Ostatnia aktualizacja: 21.02.2019 15:58
Zostaliśmy wychowani w przekonaniu, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Mówiono, że to, co zjadamy rano, wpływa na nasz metabolizm i dostarcza energii na cały dzień. Inaczej twierdzą naukowcy z Melbourne przekonując, że ten posiłek jest w naszej diecie zbędny.
rozwiń zwiń