Dr Dagmara Stangierska autorka raportu: "Manipulacje w gastronomii - czy wiesz dlaczego to właśnie jesz?" opowiadała na antenie radiowej Czwórki na co zwraca uwagę przy ocenie restauracji, w której gości - W przypadku nowych restauracji mój ogólny niepokój budzi brak ruchu i zapach. Sprawdzam też poziom obsługi kelnerskiej prosząc, żeby coś mi polecono - w większości restauracji jest to próba polecenia dania dnia - mówiła.
Dagmara Stangierska Restauracja to nie dom. W tym przypadku w grę wchodzą zupełnie inne standardy. Tu nie powinno mieć miejsca odświeżanie żywności i różnego rodzaju manipulacje. Jako klient restauracji oczekuję, że produkt został dla mnie przygotowany świeżo
Na czym polegają działania marketingowe, które są stosowane w restauracjach? - Jako Polacy mamy tendencję do zwracania uwagi na dania o obco brzmiących i poetyckich nazwach. Zupełnie inaczej sprzeda się "śledzik pod pierzynką" niż "śledź w śmietanie". Takie opisy, mają za zadanie utrudnić wybór. Klient jest wtedy zmuszony do poproszenia o opinę kelnera, który podpowie co powinien wybrać - zwróciła uwagę ekspertka.
Jak powinno być skonstruowane dobre menu? Czy oprawa muzyczna ma wpływ na to, ile czasu spędzamy w restauracji? W audycji podpowiadamy także, czy warto korzystać z promocji i ofert specjalnych. Zapraszamy do wysłuchania nagrania.
***
Tytuł audycji: Dajesz radę
Prowadzi: Marta Hoppe
Materiał opracował: Konrad Siwik
Gość: dr Dagmara Stangierska z Samodzielnej Pracowni Organizacji i Ekonomiki Ogrodnictwa SGGW, autorka raportu "Manipulacje w gastronomii - czy wiesz dlaczego to właśnie jesz?"
Data emisji: 13.10.2017
Godzina emisji: 14.07
ac/kul