"Zrozumieć starość". Bo jesień życia nie musi być smutna

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2018 15:06
"Zrozumieć Starość" to niezwykła akcja społeczna, która ma pomóc w zrozumieniu starości, ograniczeń i chorób związanych z wiekiem. To także niezwykła szansa dla młodych ludzi, aby zbliżyć się do swoich dziadków, rodziców.
Audio
  • O kampanii "Zrozumieć starość" opowiada Przemysław Wiśniewski (Pierwsze słyszę/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com

Celem akcji jest uwrażliwienie i otwarcie młodych ludzi oraz tak naprawdę całego społeczeństwa na potrzeby seniorów, ukazanie i wyjaśnienie ich fizycznych i psychicznych ograniczeń, na zrozumienie starości. - Młodzi ludzie, mimo całej empatii, nie są w stanie do końca wyobrazić sobie wszystkich niuansów związanych ze starzeniem się. Żyją aktywnie i nie odczuwają na własnej skórze tego, z czym muszą mierzyć się osoby starsze - tłumaczył Przemysław Wiśniewski.

Ponad milion Polaków w wieku 60+ siedzi uwięzionych samotnie w czterch ścianach, na którymś piętrze bloku bez windy. A jedynym człowiekiem, ktory czasem do nich puka jest listonosz Przemysław Wiśniewski

Jak podkreślał gość Kamila Jasieńskiego, proces starzenia się nie musi być szary i przygnębiający. - Starość jest nie tylko okresem smutnym. Może być różnorodna, pod warunkiem, że będziemy wchodzić w relacje społeczne: mamy przyjaciół i rodzinę, ludzi, którzy interesują się nami, a my nimi. To ma ogromny wpływa na jakość życia - mówił Przemysław Wiśniewski.

Na czym dokładnie polegać ma akcja i co wydarzy się podczas kampanii? Jak przekonać 20- i 30-latków, że starość to temat, który dotyczyć będzie także ich samych? I jaki związek z naszą przyszłością mają samochodziki DeLorean DMC-12O, które promować mają akcję? tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki. 

DeLorean DMC-12, fot.M.Ogonek DeLorean DMC-12, fot.M.Ogonek

***

Tytuł audycji: Pierwsze słyszę

Prowadzi: Kamil Jasieński

Gość: Przemysław Wiśniewski (prezes Fundacji Zaczyn)

Data emisji: 25.04.2018

Godzina emisji: 8.13

kd

Czytaj także

Społecznościówki a psyche. Które dołują najbardziej?

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2017 12:30
Brytyjskie Królewskie Stowarzyszenie do spraw Zdrowia Publicznego zajęło się związkami zdrowia psychicznego i platform społecznościowych. Który, według badaczy, serwis społecznościowy najgorzej wpływa na naszą psychikę?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Kalsarikännit - fińska filozofia szczęścia dla antyfanów spodni

Ostatnia aktualizacja: 15.11.2017 11:48
Fanów skandynawskich przepisów na dobre samopoczucie z pewnością zainspiruje kolejna filozofia szczęścia - "kalsarikännit", która pochodzi z Finlandii. 
rozwiń zwiń
Czytaj także

Dzieci w sieci. Jak nakręcają marketing cyfrowy?

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2018 15:50
Z badań wynika, że z jednego z najpopularnejszych serwisów na świecie korzysta aż 80 proc. dzieci w wieku poniżej 13 lat. Z założenia zaś portal jest przeznaczony dla tych, którzy 13 lat ukończyli. Według amerykańskich prawników, prowadzi to do kuriozalnych sytuacji. 
rozwiń zwiń