Zobacz wideo:
(YouTube Dwójka Polskie Radio)
Program:
Alessandro Stradella (1643-1682) Sonata triowa nr 7 G-dur na 2 skrzypiec i basso continuo, Recytatyw i aria E’ divenuta già la notte bruna… Ogni amante z opery La Doriclea na bas, 2 skrzypiec i basso continuo, Suity taneczne z opery Il Girello (Rzym, 1668)
Pietro Antonio Cesti (1623-1669) Aria Intorno all’idol mio z opery L’ Orontea (Innsbruck, 1656)
Alessandro Stradella (1643-1682) Sonata triowa nr 5 F-dur na 2 skrzypiec i basso continuo, Aria "Che Pretendi" z kantaty "Lasciate ch`io respiri"
Carlo Ambrogio Lonati (ok. 1645-xxx) Sinfonia a tre D-dur na 2 skrzypiec i basso continuo
Alessandro Stradella Recytatyw i aria Furie voi ch’agitate… Adorato Lindoro… z opery La Doriclea, Suity taneczne z opery Scipione Affricano (Rzym, 1671)
Francesco Cavalli (1602-1676) Aria Lassa, che far degg'io na sopran z opery Il Giasone (Wenecja, 1649)
Alessandro Stradella Suity taneczne z opery Novello Giasone (Rzym, 1671), Duet "Beltà che alletta" z opery La Doriclea, Operetta "La Circe" na 2 soprany, bas, 2 skrzypiec i basso continuo (Frascati, 1668)
Wyk.: Silvia Frigato – sopran, Federico Fiorio – tenor, Masashi Tomosugi – bas-baryton, Ensemble Mare Nostrum, dyr. Andrea de Carlo
Festiwal Muzyki Barokowej, Zamek Królewski w Warszawie. "Alessandro Stradella" (retransmisja z 26 czerwca 2022)
***
Festiwal rozpoczął się 19, a zakończył 26 czerwca. Każdy z koncertów koncentrował się wokół sylwetki mało jeszcze w Polsce znanego twórcy włoskiego - Alessandra Stradelli. Ten nietuzinkowy człowiek i kompozytor porównywany bywa z Caravaggiem i rzeczywiście w burzliwej biografii i twórczości obu artystów odnaleźć można wiele wspólnego. Podczas koncertów pozostaliśmy w kręgu przyjaciół i znajomych Stradelli, takich jak Carlo Ambrogio Lonati, Francesco Cavalli i inni.
Ensemble Mare Nostrum - rzymski zespół, którego dyrygentem jest Andrea De Carlo - jest jednym z najbardziej innowacyjnych zespołów. Charakteryzuje się niezwykle oryginalnym podejściem technicznym i interpretacyjnym do repertuaru wokalnego i instrumentalnego. Wynika ono z poszukiwań relacji między językiem, fonetyką, gestem, fizyką dźwięków, emocjami i uczuciami.
Festiwal Muzyki Barokowej odbył się pod patronatem Programu 2 Polskiego Radia.
***
Na audycję "Letnia promenada" zapraszaliśmy w czwartek (30.06).