Polskie Radio
Section05

gry komputerowe

Sztuczna inteligencja wkracza w świat gier wideo. Laureatka Digital Dragons Awards - Marta Fijak

Tegoroczną laureatką nagrody specjalnej za całokształt twórczości w świecie gier komputerowych została Marta Fijak. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się podczas gali Digital Dragons Awards. Marta Fijak jest projektantką gier wideo. Zajmuje się m.in. retoryką systemów, czyli tym, jak gry, w sposób unikatowy, opowiadają różne historie. 
Zobacz więcej na temat:  Trójka Radosław Nałęcz gry wideo komputery oprogramowanie programowanie multimedia

Gry wideo mogą pomóc w wychowaniu dzieci. Wszystko zależy od opiekunów

Aż 88 proc. dzieci w wieku 8-15 w Polsce gra lub ogląda, jak inni grają w gry wideo - informuje Spidor, czyli Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier. Dziś to nie tylko rozrywka, ale medium mające znaczy wpływ na rozwój i postawy najmłodszych. Wiadomo jednak, że co za dużo to niezdrowo, więc wirtualna rozrywka musi podlegać kontroli. - To, jakie skutki będzie przynosiło dla dziecka granie, w dużej mierze zależy od dorosłych - mówi Karolina Kałużyńska, przedstawicielka Spidoru.
Zobacz więcej na temat:  Trójka Radosław Nałęcz wychowanie rozwój dziecka rodzice

Gry wideo, planszówki, komiksy i klimaty lat 80. i 90. Wkrótce wielka impreza w Warszawie!  

Największy w Europie festiwal gier wideo, planszówek, komiksów i klimatów retro lat 80. i 90. ubiegłego wieku startuje już na początku czerwca 2024 roku w Warszawie. To już 12. edycja tej imprezy, która przyciąga nie tylko fanatycznych wielbicieli starych gier, ale wręcz całe rodziny. Trzy dni spotkań, dyskusji, ale przede wszystkim zabawy i emocji w starym dobrym stylu.
Zobacz więcej na temat:  STYL ŻYCIA komputery gry wideo nostalgia retro Radosław Nałęcz Trójka gaming

Przenieść miasto do świata gry. Karolina Kuzia-Rokosz

Trójkowa rozmowa Radka Nałęcza z Karoliną Kuzią-Rokosz, twórczynią gry Thaumaturge, ze studia Fools Theory. Gra przenosi nas w realia Warszawy z początku XX wieku. Czy da się stworzyć idealną (a przy okazji grywalną) rekonstrukcję cyfrową miasta? Jakich narzędzi i materiałów używają dziś twórcy, chcący przenieść graczy w głąb historii? Oraz jak odnaleźć się jako kobieta w zdominowanej przez mężczyzn branży gier wideo? O tym wszystkim w dzisiejszym Samograju!
Zobacz więcej na temat:  Radosław Nałęcz