Polskie Radio
Section05
konsument

Zmiany w e-handlu: 21 nowych obowiązków

Wdrożenie nowej ustawy konsumenckiej w e-handlu nie będzie bezbolesne – szczególnie dla właścicieli portali e-commerce. Zapoznanie się z przepisami nowej ustawy konsumenckiej i prowadzenie dwóch systemów obsługi klienta sprawi trudności wielu e-sklepom - uważa Anna Rak z Trusted Shops, nadającego certyfikaty jakości sklepom internetowym. Radzi też, jak podołać nowym obowiązkom.
Zobacz więcej na temat:  e-commerce e-commerce. e-sklep e-handel GOSPODARKA handel konsument prawa klienta

Koniec ze spamem, za rozsyłanie surowe kary

Konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, będzie mu też łatwiej zwrócić towar zakupiony online. To główne zmiany, które na mocy ustawy o prawach konsumenta wejdą w życie 25 grudnia. Nowe przepisy zakazują również wysyłania reklamowych e-maili i telemarketingu osobom, które nie wyraziły na to zgody, co powinno ucieszyć konsumentów.
Zobacz więcej na temat:  e-mail e-marketing GOSPODARKA konsument prawo spam