Kurs kroju i szycia. Zaprojektuj życie na nowo

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2016 09:00
- Maszynę do szycia obsługuje się intuicyjnie i z radością. Widać to wśród uczestników kursów kroju i szycia, którzy rozpoczynając przygodę z igłą i nitką zmieniają swoje życie - przekonuje Jan Leśniak (projektant i autor książki "O szyciu. Prosto, kreatywnie, modnie".
Audio
  • Jan Leśniak - projektant i autor książki "O szyciu. Prosto, kreatywnie, modnie" - zachęca do tego, by samemu zostać swoim krawcem (Dzień Kobiet/Czwórka)
Czy trend na domowe szycie wyjdzie z niszy i zrewolucjonizuje modowy rynek?
Czy trend na "domowe" szycie wyjdzie z niszy i zrewolucjonizuje modowy rynek?Foto: pixabay.com/jeonsango/domena publiczna

Czytaj także
iris apfel 1200 pap.jpg
Iris Apfel: uwielbiam być ubrana jak własna... kanapa

W swojej książce gość Czwórki przekonuje, że projektowanie i tworzenie własnych ubrań może być kreatywnym hobby - pasjonującym, połączonym z zabawą, bliższym modzie i stylizacji niż krawiectwu jako sztuce zawodowej. - Ludzie są coraz bardziej znudzeni tym, co oferują im sieciówki. Nie chcą wyglądać tak samo, szukają oryginalności i za pomocą ubioru pragną wyrażać siebie. Dlatego postuluję, by brać przykład z naszych babć i zacząć samemu szyć - mówi Leśniak.

Projektant tłumaczy też, dlaczego ręczne szycie znowu staje się modne i czy jest to zajęcie wymagające dużych umiejętności i nakładu pracy.

***

Tytuł audycji: "Dzień Kobiet"

Prowadzą: Karina Terzoni i Aleksandra Jasińska

Gość: Jan Leśniak (projektant i autor książki "O szyciu. Prosto, kreatywnie, modnie")

Data emisji: 9.12.2016

Godzina emisji: 8.17

kul/jsz

Czytaj także

Podliński: polscy mężczyźni nie bawią się modą

Ostatnia aktualizacja: 29.02.2016 19:50
Radzi, jak rozmawiać z fryzjerem i przekonuje, że róż nie jest największym złem tego świata. Nasze studio odwiedził Łukasz Podliński, autor modowego bloga dla mężczyzn.
rozwiń zwiń
Czytaj także

"Kanony kobiecego piękna" - debata Czwórki

Ostatnia aktualizacja: 09.11.2016 12:53
W środę 16 listopada w warszawskim klubie Niebo odbyła się specjalna debata Czwórki poświęcona kanonom kobiecego piękna. Razem z naszymi ekspertami i publicznością rozważaliśmy, w jakim kierunku dążą współczesne trendy piękna przede wszystkim wśród kobiet, ale także u mężczyzn.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Międzywojnie. Rewolucja w branży "beauty"

Ostatnia aktualizacja: 26.11.2016 18:00
- Gama kosmetyków w międzywojniu nie była tak szeroka jak dziś, ale Polki miały w czym wybierać. Wiodącą marką był "Śnieg Tatrzański" oferujący kremy pielęgnacyjne, szampony i pudry. W użyciu były także farby do włosów oraz... środki do depilacji - mówi Katarzyna Pytkowska, rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia.
rozwiń zwiń