Facebook zna nas lepiej niż rodzina

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2015 18:38
Miliony osób na całym świecie nie wyobrażają sobie dnia bez spędzenia kilku godzin na Facebooku. Dowiedzieliśmy się, do czego to prowadzi.
Audio
  • Odpowiednie algorytmy są w stanie powiedzieć, kim jesteśmy, tylko na podstawie śladów zostawianych w portalach społecznościowych (Czwórka/Efekt: WOW)
Nasza aktywność na Facebooku mówi prawdę o naszych cechach charakteru
Nasza aktywność na Facebooku mówi prawdę o naszych cechach charakteruFoto: Glow Images/East News

Grupa naukowców z uniwersytetów w Cambridge i Stanford stworzyła specjalną aplikację. Na podstawie tego, jakie posty na portalu "lajkujemy", ocenia ona naszą osobowość. Efekty badań nie pozostawiają wątpliwości. Facebook zna nas lepiej niż nawet najbliższe nam osoby!
- Badania przeprowadzono na 86 tysiącach użytkowników. Okazało się, że można oszacować cechy charakteru każdego z nich tylko na bazie kliknięć przycisku "lubię to". Potem porównano te wyniki z odpowiedzami bliskich im osób, czyli rodziny, współlokatorów czy ludzi z pracy - opowiadała dr Anna Jupowicz-Ginalska z UW.
Efekty badań przypominają scenariusze filmów science-fiction sprzed lat. Dziś komputery są w stanie celniej opisać nasz charakter niż ludzie, z którymi żyjemy na co dzień...
***
Tytuł audycji: Efekt: WOW

Prowadził: Kamil Jasieński
Gość: dr Anna Jupowicz-Ginalska, pracownik Uniwersytetu Warszawskiego
Data emisji: 22.01.2015
Godzina emisji: 17.30
ac, mk

Czytaj także

Zgubny wpływ gier - jak chronić dzieci?

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2014 19:15
W zachodnich mediach coraz głośniej się mówi, że w grach komputerowych jest za dużo seksu. Jak bronią się ich producenci?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Czy istnieje sztuka "po internecie"?

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2015 09:00
Nowe media zmieniły postrzeganie rzeczywistości, wpłynęły także na sztukę współczesną oraz na to, jak obcujemy z kulturą.
rozwiń zwiń
Czytaj także

Facebook "zabiera" Włochom ponad 91 mld euro rocznie?

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2015 20:18
Ekonomista Luciano Canova wyliczył, że Włosi przez uzależnienie od tego serwisu tracą rocznie ponad 90 mld euro.
rozwiń zwiń