Nazwa pochodzi od ang. słowa "influence" i oznacza osobę, która ma na coś wpływ. W tym przypadku - wpływ na ludzi Mateusz Krogulec
Gość Czwórki wyjaśniał, że influencer to osoba, która dzięki aktywności na portalach społecznościowych przekazuje widzowi określone treści. Przekonywał, że najważniejsza jest charyzma i pomysł na "sprzedanie" promowanej treści, bo działalność w sieci rządzi się własnymi prawami. - Jednym z nielicznych aktorów tzw. "starych mediów", którym udało się odnieść na YouTubie rzeczywisty sukces jest Cezary Pazura. Co ciekawe duży zasięg osiągnął nie dzięki swojej popularności, lecz dzięki gościnnym występom w programach młodych youtuberów - opowiadał.
Influencer to internetowy twórca, który za pomocą kanałów społecznościowych przekazuje określone treści Mateusz Krogulec
Choć konkurencja jest duża, promotor internetowych gwiazd tłumaczył, że warto lansować się za wszelką cenę. Opowiadał także, jakich kanałów w sieci unika i z kim nie chciałby współpracować. - Istnieją osoby, które dla rozpoznwalności promują patologiczne zachowania. Nie popieram takiej działalności. Unikam także współpracy z niektórymi osobami, których działania i wypowiedzi są mocno kontrowersyjne, choć znam duże marki, które z takimi vlogreami współpracowały - mówił.
Jakie predyspozycje musi posiadać influencer i czy każdy może nim zostać? Dlaczego szeroki dostęp do kanałów społecznościowych może być niebezpieczny? Czy w internecie istnieje cenzura i kto dba o kontrolę nad przepływem obraźliwych treści? O tym w nagraniu audycji.
***
Tytuł audycji: "Strefa prywatna"
Prowadzi Jakub Jamrozek
Gość: Mateusz Krogulec (założyciel firmy DDOB, bloger)
Data emisji: 13.03.2018
Godzina emisji: 20.07
ac/kul