Narodowa Drużyna Esportu zaprezentowana Prezydent Andrzej Duda przedstawił Narodową Drużynę Esportu. Na razie tworzy ją ośmiu zawodników, którzy rywalizują w grze komputerowej FIFA. Dwóch kolejnych wyłonią otwarte, krajowe eliminacje. W "Magazynie sportowym" rozmowa z nowym kapitanem reprezentantami Polski, który opowiedział o celach, jakie zostały postawione przed drużyną oraz przybliżył słuchaczom czym jest esport. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 fifa
E-sport. Gdy pasja rodzi się w dziecku Ta "Strefa gamingu" to wyjątkowa opowieść o pasji, młodości, niezrozumieniu i walce o swoją miłość. To historia chłopaka, który po zagraniu pierwszy raz w życiu, zakochał się w wirtualnym świecie, a miłość trwa do dziś. Zobacz więcej na temat: Łukasz JeffreJ Chmiel gaming hobby gry wideo gry komputerowe
Jak zostać mistrzem e-sportu? Adrian "Hatchy" Widera od trzech lat prowadził akademię, w której odkrywa młode talenty do gry zawodowej. Nam zdradza po czym poznać, że młody gracz ma talent do zostania e-sportowcem? Zobacz więcej na temat: Czwórka Łukasz JeffreJ Chmiel STYL ŻYCIA hobby
"Ludzie wchodzą do e-sportu, kiedy czują emocje" W naszym studiu pojawi się Michał "Avahir" Kudliński - komentator e-sportowy oraz ekspert League Of Legends. Zobacz więcej na temat: Czwórka hobby Łukasz JeffreJ Chmiel gry gaming
"Noc Żywych Trupów" w świecie gier fabularnych Kiedy w 1968 roku George A. Romero stworzył "Noc Żywych Trupów", na zawsze wprowadził zombie do popkultury. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA hobby gry komputerowe Łukasz JeffreJ Chmiel
"Noc Żywych Trupów" w świecie gier fabularnych Kiedy w 1968 roku George A. Romero stworzył "Noc Żywych Trupów", na zawsze wprowadził zombie do popkultury. Zobacz więcej na temat: Czwórka hobby
IEM Katowice 2019. Spodek ponownie mekką fanów cyfrowej rozrywki Setki tysięcy odwiedzających Spodek, dziesiątki milionów oglądających relacje przez internet - w Katowicach odbyły się śledzone na całym świecie zawody e-sportowe. Szczególne zainteresowanie wzbudzały zmagania w grze Counter Strike: Global Offensive, które odbyły się w pierwszy weekend marca. Po raz pierwszy od dawna rywalizacja miała rangę tzw. Majora - najważniejszego turnieju elity w kalendarzu zmagań w CS:GO. Pula nagród w zawodach wynosiła milion dolarów. Zobacz więcej na temat: nowoczesne technologie Katowice gry komputerowe technologie mobilne technologie technologie it
Gra o Powstaniu Warszawskim jak Darkest Dungeon Darkest Dungeon nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Fenomenalny przedstawiciel gatunku dungeon-crawler już niedługo doczeka się swojej kontynuacji dostarczając nam kolejnych, depresyjnych wypraw do lochów. Zobacz więcej na temat: Czwórka hobby
Adam Gajda: wygrywam, bo mam wyobraźnię i precyzję Adam Gajda jest niepełnosprawnym graczem Tekkena, który w ciągu sekundy potrafi wykonać kilka akcji. - Kiedy gram, patrzę na monitor, a nie na ręce. Ale czuję, że one fruwają po padzie - opowiada. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA gry komputerowe hobby rozrywka
Marketing w e-sporcie. Liczą się wizerunek i wyniki - Kreacja wizerunku zawodnika oraz organizacji w tej branży jest bardzo istotna i nie mniej ważna niż same wyniki - mówi Wiki "ViKivi" Wójcik. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA hobby Łukasz JeffreJ Chmiel
Bijatyki po polsku. Topowi gracze, najlepsze tytuły Bijatyki przeżywają w Polsce renesans. - Do pewnego momentu te gry były domeną konsol. Teraz - odkąd są na PC - mamy jedną platformę, na której każdy może się spotkać - wyjaśnia Mariusz 'ManieQ' Dziarmaga z Fighting Games Challenge. Zobacz więcej na temat: STYL ŻYCIA Łukasz JeffreJ Chmiel gry komputerowe rozrywka hobby
Boostowanie to przestępstwo. Będą konsekwencje! W Korei Południowej gry komputerowe i e-sport są niemalże sportem narodowym. Przez wiele lat powołano do życia liczne organizacje, stworzono regulaminy oraz przepisy, których celem jest utrzymanie wirtualnej rywalizacji w jak najlepszym porządku i duchu fair play. Tym razem rząd Korei Południowej uderzył w tzw. boosting, a najnowsza ustawa oficjalnie uznała to za przestępstwo. Zobacz więcej na temat: Czwórka hobby Łukasz JeffreJ Chmiel
Polska Liga Wirtualnych Klubów od kuchni Polska Liga Wirtualnych Klubów to 352 zawodników zrzeszonych w 16. najlepszych drużynach rywalizujących na platformie PlayStation 4. Łukasz 'JeffreJ' Chmiel postanowił sprawdzić, co członkowie Ligii planują na nowy sezon. Zobacz więcej na temat: Czwórka hobby STYL ŻYCIA Łukasz JeffreJ Chmiel
Branża gier komputerowych to coraz większy biznes W tym roku po raz pierwszy przychody z e-sportu na całym świecie przekroczą miliard dolarów. Elektroniczny sport przyciąga coraz więcej graczy i kibiców, główne wśród młodszych grup wiekowych. Zobacz więcej na temat: gry wideo komputery rynek
Prawdziwi fighterzy. Niepełnosprawni w e-sporcie Niepełnosprawni gracze stanowią niezwykle ambitną grupę ludzi, których głównym celem jest pokonywanie swoich słabości oraz aktywna rywalizacja podczas wirtualnych zmagań. Udowadnia to Sebastian "Kotwicz" Kolczyński. Zobacz więcej na temat: Czwórka STYL ŻYCIA hobby Łukasz JeffreJ Chmiel
Mateusz "Hax" Ogonowski: e-sport to przyszłość - Bycie komentatorem e-sportowym daje szansę na godne życie - przyznaje Mateusz "Hax" Ogonowski. - W Polsce caster z niskiej półki zarabia średnio 3 tysiące złotych. Ci najlepsi, najbardziej rozpoznawalni mogą liczyć nawet na 10 tysięcy złotych... za dzień pracy. Zobacz więcej na temat: Czwórka gry komputerowe Łukasz JeffreJ Chmiel STYL ŻYCIA hobby
Intel Extreme Masters. "Polska ma e-sport w swoim DNA" Po raz kolejny za sprawą Intel Extreme Masters Katowice stały się stolicą światowego e-sportu. Uwaga milionów entuzjastów cyfrowej rywalizacji z całego świata skupiła się na arenę w Spodku. - Na początku było 20 osób, które siedziały w ciemnym pokoju. Był nawet jakiś komentator. W 2017 roku IEM w Spodku oglądały 43 miliony ludzi na całym świecie. To fenomen - mówił w rozmowie z portalem PolskieRadio.pl Hans Jurgen Werner, dyrektor ds. strategii marketingowej i kampanii dotyczących rozwiązań klienckich firmy Intel. Zobacz więcej na temat: intel Katowice POLSKA nowoczesne technologie gry komputerowe
E-sport wkrótce jak prawdziwe rozgrywki sportowe? Rynek elektronicznych rozgrywek rozwija się w Polsce w tempie od 20 do 30 proc. rocznie. Eksperci szacują, że liczba graczy na krajowym rynku przekroczyła już 13 mln. Na świecie e-sportem interesuje się blisko 400 mln fanów, a globalny rynek wart jest pół miliarda dolarów. Zobacz więcej na temat: gry komputerowe gry