Poradnik konsumenta w czasie pandemii Epidemia koronawirusa to wyjątkowy czas, podczas którego zmieniła się niemal każda dziedzina życia. Pandemia stworzyła różne nietypowe sytuacje, w których trzeba się odnaleźć na bazie aktualnych przepisów. Z pomocą przychodzi Poradnik Konsumenta COVID-19, w którym znajdziemy odpowiedzi na sytuacje, które mogą nam się zdarzyć. Zobacz więcej na temat: Czwórka koronawirus Marta Hoppe konsument umowa
Wakacyjne wyjazdy z biurem podróży – co sprawdzić wcześniej, jak reklamować Wyjazdy z biurami podróży cieszą się bardzo dużą popularnością nie tylko wśród Polaków. Trzeba jednak pamiętać, że warto poświecić trochę czasu przed wykupem wycieczki na dokładne sprawdzenie oferty, po to, aby wrócić z niej zadowolonym i bez kłopotów. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wakacje biura podróży UOKiK turystyka finanse
Wakacyjne noclegi: zobacz, jakie masz prawa w hotelu, hostelu lub na biwaku Czas wakacji to nie tylko podróże i zwiedzanie ciekawych miejsc. To także czas odpoczynku w hotelach, motelach, pensjonatach, kempingach, polach namiotowych czy obiektach agroturystycznych. Zobacz więcej na temat: turystyka wakacje hotel UOKiK wypoczynek GOSPODARKA
Jedzenie podczas wakacyjnych podróży. Sprawdź, jakie masz prawa w restauracji Wakacje to nie tylko podróże, noclegi i zwiedzanie, ale również przyjemności kulinarne oferowane przez restauracje czy bary. Tymczasem, jak pokazują wyniki kontroli Inspekcji Handlowej, nie zawsze można wierzyć temu, co napisano w restauracyjnym menu. Zobacz więcej na temat: wakacje magazyn wakacyjny GOSPODARKA UOKiK żywność restauracja jedzenie reklamacja
Wakacyjne noclegi. Sprawdź, jakie masz prawa w hotelu, motelu lub na biwaku Jak przypomina UOKiK, jakość hotelu, motelu, pensjonatu, kempingu, pól namiotowych czy agroturystyki musi odpowiadać wymaganiom określonym w przepisach. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wakacje turystyka hotel UOKiK poradnik magazyn wakacyjny
Wakacje bez problemów: UOKiK radzi, jak zadbać o swoje prawa Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi jak uniknąć przykrych niespodzianek, które mogą nas spotkać w trakcie wyjazdów wakacyjnych. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA wakacje konsument UOKiK prawa klienta usługi hotel
Nieznajomość praw kosumenta Robieniu zakupów często towarzyszy ekscytacja związania z radością posiadania upragnionego sprzętu gospodarstwa domowego, czy elementu garderoby. W obliczu tego typu emocji rzadko kiedy bierzemy pod uwagę możliwość wadliwości danego towaru, dlatego często zapominamy o zabieraniu paragonu. Jakie prawa konsumenta należy znać, aby wygrać spór z przedsiębiorcą? Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka reklamacja reklama w internecie przedsiębiorca przedsiębiorstwo społeczeństwo STYL ŻYCIA zakupy zakupy online zakupy w internecie zakupy w sieci
Germania zbankrutowała: tysiące pasażerów "na lodzie" Dziś nad ranem linie lotnicze Germania wstrzymały działalność. Odwołano wszystkie loty, a tysiące pasażerów na berlińskich lotniskach dowiedziały się, że nie polecą i nikt im nie zwróci za bilety. Zobacz więcej na temat: lotnictwo Niemcy
Rusza kampania, jak nie wpaść w sidła pokazów sprzedażowych Poznaj swojego kontrahenta – to hasło akcji, którą rozpoczęły: Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej i Federacja Konsumentów pod patronatem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o to, aby wspólnie przeciwdziałać nieuczciwym praktykom, do których dochodzi w czasie sprzedaży produktów na pokazach. Zobacz więcej na temat: konsument handel sprzedaż
UOKiK o fajerwerkach: uwaga na to gdzie, i co kupujemy Przed nami Sylwester, huczne bale, imprezy często z fajerwerkami i petardami. Aby sylwester nie zakończył się tragedią UOKiK przypomina co roku kilka zasad, którymi warto kierować się kupując i używając fajerwerków. Zobacz więcej na temat: Nowy Rok sylwester UOKiK
Jak bezpiecznie kupować prezenty w internecie? Z roku na rok kupno prezentów przez internet cieszy się coraz większą popularnością. Jak nie dać się „nabić” w świąteczne „okazje”, i czy można zwrócić nietrafiony prezent, radzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: e-handel UOKiK handel
Pasażer kolejowy ma szansę na zwiększenie swoich praw Parlament Europejski chce wzmocnić prawa pasażerów kolei. Czy to oznacza, że pasażerowie będą mogli domagać się większych odszkodowań za opóźnienia? O prawach pasażerów kolei, mówi gość audycji Rzeczowo z Rzecznikiem w Polskim Radiu 24 Joanna Marcinkowska, Rzecznik Praw Pasażera Kolei. Zobacz więcej na temat: kolej odszkodowanie
Black Friday. Jak nie nabrać się na "super okazje"? Już jutro na całym świecie rusza wyprzedażowe szaleństwo, czyli Black Friday, a zaraz po nim Cyber Monday. Jak nie zwariować i nie dać się nabrać na „super okazje”? Zobacz więcej na temat: black friday handel
Specjalna platforma ułatwia walkę w sporach konsumenckich za granicą Konsumenci coraz częściej dokonują zakupów przez internet poza granicami swojego kraju. O tym, jak składać reklamacje w przypadku handlu zagranicznego, mówił w audycji Społeczny Punkt Widzenia szef platformy mediacyjnej Robert Sowiński. Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 sądownictwo prawo internet Platforma Obywatelska Komisja Europejska
Konsumencie, fotografuj i porównuj ceny, masz prawo! W wielu sklepach obowiązuje zakaz robienia zdjęć produktów i ich cen. - Jeżeli przedsiębiorca utrudnia konsumentowi dostęp do informacji, może go to kosztować do 10 proc. obrotu - przypomina Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zobacz więcej na temat: handel Roman Czejarek UOKiK prawo STYL ŻYCIA
Największym problemem konsumenta jest dochodzenie roszczeń To na pamiątkę przemówienia prezydenta Kennedy'ego przed amerykańskim Kongresem obchodzi się na całym świecie 15 marca jako Dzień Konsumenta. Zobacz więcej na temat: konsument e-handel
Termin reklamacji każdego towaru to dwa lata Gdy produkt, który kupiliśmy, jest uszkodzony lub nieświeży, możemy, a wręcz powinniśmy, domagać się rekompensaty. W Światowym Dniu Konsumenta mówimy o tym, jakie mamy prawa jako klienci sklepów. Zobacz więcej na temat: Sława Bieńczycka UOKiK konsument prawo sklepy reklamacja STYL ŻYCIA zakupy porady prawne w Jedynce zwrot towaru
UOKiK chce chronić konsumentów seniorów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce chronić starsze osoby przed firmami, które naciągają je na zakup drogich zestawów garnków, koców czy urządzeń paramedycznych. Towary te sprzedawane są z reguły po drastycznie zawyżonych cenach. Dodatkowo pozbawione są właściwości opisywanych w czasie sprzedaży. Firmy wykorzystują łatwowierność i nieznajomość prawa konsumenckiego. O prawach konsumentów mówili w audycji Rządy Pieniądza Andrzej Sadowski, (Centrum im. Adama Smitha), Aleksander Łaszek (Fundacji Obywatelskiego Rozwoju) oraz Kazimierz Krupa (Kancelaria Drawbridge). Zobacz więcej na temat: Polskie Radio 24 UOKiK konsument finanse starość senior