800 tys. gości w polskim pawilonie na EXPO Już ponad 816 tys. osób odwiedziło polski pawilon na światowej wystawie EXPO w Mediolanie. Rekord frekwencji padł wczoraj - 18 tys. gości. W najbliższą niedziele może się to jednak zmienić, bo wtedy odbędzie się Dzień Polski. Zobacz więcej na temat: GOSPODARKA Mediolan POLSKA wystawa
Współczesnej historii poświęca się za mało czasu 35 lat od powstania Solidarności pojawiła się bulwersująca reklama wódki z wykorzystaniem zdjęcia niesionej przez przyjaciół śmiertelnej ofiary dramatycznych zajść w Lubinie z 31 sierpnia 1982 roku. Jak mogło dojść do czegoś takiego? Zobacz więcej na temat: alkohol fotografia HISTORIA historia Polski Marek Mądrzejewski sierpień 80 stan wojenny
Historyczne zdjęcie w reklamie wódki. Reakcja IPN IPN wyraża oburzenie wykorzystaniem zdjęcia z czasów stanu wojennego w reklamie wódki. Autorzy fanpage'a "Żytniej Extra" przerobili słynne zdjęcie z zamieszek z Lubina z 1982 roku, gdzie czterech mężczyzn niesie ciężko rannego. Pod spodem widniał podpis: "KacVegas. Scenariusz pisany przez Żytnią". Zobacz więcej na temat: alkohol fotografia HISTORIA historia Polski Instytut Pamięci Narodowej IPN sierpień 80
"Ładną Polskę będziemy mieć za 100 lat" Rząd przyjął we wtorek projekt nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Propozycja ma ograniczyć chaotyczne budownictwo. Inwestycje mają być przemyślane i kierowane na tereny przygotowane do zabudowy. Zobacz więcej na temat: Rząd Ewy Kopacz
Ustawa krajobrazowa zmieni nasze otoczenie? Jest szansa, że już niedługo reklamowy chaos zniknie z polskich ulic. Zobacz więcej na temat:
Chaos reklamowy zniknie z polskich ulic? W niedzielę wchodzi w życie tak zwana ustawa krajobrazowa, która ma być skutecznym narzędziem w walce z nielegalnymi reklamami. Przepisy dopuszczają możliwość wielokrotnego karania za nielegalne banery i płachty, ale na efekty trzeba jeszcze poczekać. Zobacz więcej na temat: Bronisław Komorowski prawo
Rekordowe wydatki na reklamę sieci handlowych Początek sezonu turystycznego i grillowego skłonił sieci handlowe do zwiększenia wydatków na reklamę. W II kwartale przeznaczyły one na promocję 308 mln zł, czyli aż o 36 mln zł więcej niż rok temu i o 24 mln więcej niż w I kwartale. Najbardziej aktywna był Lidl, zaś Biedronka o blisko połowę ograniczyła wydatki. Na emisji spotów najwięcej zarobiła telewizja. Radio jednak niewiele jej ustępowało. Zobacz więcej na temat: marketing
Reklama na szybie a nasze życie Szyby okien w pojazdach coraz częściej oklejane są reklamami. Czy jest to bezpieczne i nie powoduje problemów w razie wypadków i konieczności zbicia szyby? Zobacz więcej na temat: Janusz Weiss PKP Intercity prawo
Dobre zdjęcie podwaja sprzedaż W handlu internetowym zdjęcie może zwiększyć szanse sprzedaży produktu o 2 proc. Jeśli zdjęć jest więcej - np. wiele ujęć danego produktu - sprzedaż może skoczyć nawet o 50 procent. Zobacz więcej na temat: e-handel handel internet zdjęcia
Rządowa "reklama" Biedronki warta jest 7,2 mln zł "Darmowa" reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta jest 7 mln zł - wynika z badań i monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Chodzi o wypowiedzi premier Ewy Kopacz nt. warzyw w sieci, które "są super", oraz planach odznaczenia najwyższym polskim orderem jednego z szefów Jeronimo Martins, właściciela Biedronki. Zobacz więcej na temat: biedronka handel
Zła reklama podoba się najbardziej? Atakuje z każdej strony. Odwołuje się do emocji. Wykorzystując wszelkie środki - koniecznie z wykrzyknikiem - namawia, apeluje, sprzedaje. Czy wystarczy jednak, by reklama była skuteczna? Zobacz więcej na temat: Paweł Siwek rynek
Kulisy branży reklamowej w ujęciu powieściowym W audycji "O wszystkim z kulturą" porozmawiamy o książce "Copyfighter" - pierwszej powieści o polskim rynku reklamy. Zobacz więcej na temat:
Nie podoba się reklama? Poskarż się! Każdy łatwo i bezpłatnie może poskarżyć się na nieuczciwą lub obraźliwą reklamę do Komisji Etyki Reklamy, która oceni zasadność skargi. Średnio w przypadku 30-40 procent skarg, Komisja nakazuje zaprzestanie nadawania lub modyfikację reklamy. Zobacz więcej na temat: reklama w internecie
AdBuster - o świecie reklamy wie wszystko Marek Hoffmann, znany jako AdBuster, na YouTube przeprowadza doświadczenia, które mają pokazać, na ile produkty znane z reklam sprawdzają się w rzeczywistości. Zobacz więcej na temat: Aleksandra Jasińska Czwórka internet Kamil Jasieński youtube
Marek Hoffmann, czyli AdBuster, odwiedzi Czwórkę AdBuster na YouTube przeprowadza doświadczenia, które mają pokazać, na ile produkty znane z reklam sprawdzają się w rzeczywistości. Zobacz więcej na temat: Czwórka internet wakacje youtube
Reklamy skierowane do dzieci: skuteczna samoregulacja Producenci żywności zdecydowali się dobrowolnie wprowadzić ograniczenia w reklamie żywności skierowanej do dzieci poniżej 12. roku życia. Dotyczą one produktów, których nie obejmują zalecenia żywieniowe dla dzieci. Zobacz więcej na temat: dzieci żywność
"Copyfighter". Inne spojrzenie na reklamę "Copyfighter" Łukasza Krakowiaka to opowieść o tym, dlaczego reklamy są, jakie są. I o tym, dlaczego nie warto być dyrektorem kreatywnym w agencji. Zobacz więcej na temat: biznes Czwórka technologie
100 tys. gości w polskim pawilonie Expo 2015 Polski pawilon na EXPO 2015 w Mediolanie odwiedziło już ponad 100 tysięcy gości. Wystawa Światowa została otwarta 1 maja. Jej hasło to "Wyżywienie planety, energia dla życia". Zobacz więcej na temat: marketing wystawa POLSKA GOSPODARKA