Lata 80./90. - czas "Bravo", "Polskiego zoo" i gumy "Turbo"

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2024 15:03
Każde pokolenie ma swój slang, swoje gadżety, swoje seriale i programy telewizyjne. Daniel Koziarski i Wojciech Obremski w książce "Żyło się. Lata 80./90. sentymentalnie i refleksyjnie" wracają do czasu swoich nastoletnich lat. - One były wypełnione nie tylko szarością, postpeerelem, ale też wieloma fajnymi gadżetami przedmiotami, które do dziś uchodzą za kultowe - mówi Wojciech Obrębski. 
Lata 80. i 90. to dla milenialsów magiczny czas dzieciństwa i niezapomnianych gadżetów.
Lata 80. i 90. to dla milenialsów magiczny czas dzieciństwa i niezapomnianych gadżetów. Foto: shutterstock/RG-vc
"Dempsey i Makepeace na tropie", "Kabaret Olgi Lipińskiej", "Polskie zoo", komiksy, ale też plakaty z "Bravo" i "Popcornu", gumy "Turbo" i wspomnienia związane z tym wszystkim odnajdziemy w książce Daniela Koziarskiego i Wojciecha Obremskiego "Żyło się. Lata 80./90. sentymentalnie i refleksyjnie". 
Posłuchaj
39:22 PR4_18.11.2024_8.17_Poranek_Czwórki 8.17.54 8.57.18.mp3 O gadżetach z lat 80. i 90. opowiada Wojciech Obremski, współautor książki "Żyło się" (Poranek Czwórki/Czwórka)
 
Autorzy zabierają nas w podróż do czasów, którego Zetki nie znają. - Dla mnie to był magiczny czas, to okres mojego dzieciństwa, nastoletnich lat - mówi Wojciech Obremski. - Gadżety z tamtych lat do dziś uchodzą za kultowe, zwłaszcza dla ludzi naszego pokolenia. 
Ta książka to kronika czasu transformacji. Czwórkowy gość przypomina lata, gdy "zachód" wkroczył do Polski - popularność "Bravo" czy "Popcornu", ale też upadek "Świata Młodych".  


"Żyło się" zabiera czytelników w podróż do ery sklepowych kolejek, pamiętnych przełomów i rodzącego się w bólach kapitalizmu - przede wszystkim za sprawą popkulturowych fenomenów i towarzyszących im osobistych wspomnień.
***

Tytuł audycji: "Poranek Czwórki"

Prowadzący: Michał "Numer Raz" Witak 

Gość: Wojciech Obremski (współautor książki "Żyło się")

Data emisji: 18.11.2024

Godzina: 8.17

pj

Czytaj także

Książka na podstawie gry. Czy to może się udać?

Ostatnia aktualizacja: 05.10.2024 17:02
- Nie chcieliśmy, aby powstała zwykła książka o grze - mówi Jakub Stokalski, projektant gry Frostpunk. Nie można zaprzeczyć, że wpływ gier na współczesną kulturę jest z roku na rok coraz bardziej widoczny. Jednym z przejawów ich rosnącego potencjału jest książka "Frostpunk. Antologia", osadzona w świecie przedstawionym we wspomnianej grze wideo. O relacji gier i literatury Alicja Michalska rozmawiała ze swoimi gośćmi w audycji "Ferment kulturalny".
rozwiń zwiń
Czytaj także

Polska duchami stoi. To nie tylko Białe Damy i zamurowane Dorotki

Ostatnia aktualizacja: 31.10.2024 12:07
Martyna Skibińska, zaczynając pisać "Duchowy przewodnik po Polsce", martwiła się, że będzie to katalog Białych Dam. Szybko okazało się, że obok tych tajemniczych panien mamy też: króla piratów wprost ze Skandynawii, czarownicę karmiącą koty, Chińczyka, trzy rozbójniczki czy zakonnice podpalaczki. Co jeszcze straszy w Polsce? 
rozwiń zwiń